» سیاست » احزاب و شخصیت ها » اصولگرایان برای پاسخ دهی به مطالبات مردم در انتخابات آینده، از هم اکنون باید راهکار و برنامه ارائه دهند
احزاب و شخصیت ها - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی

اصولگرایان برای پاسخ دهی به مطالبات مردم در انتخابات آینده، از هم اکنون باید راهکار و برنامه ارائه دهند

۴ مرداد ۰۲ 1۰47

کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره رد صلاحیت آذر منصوری از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و اینکه آیا این حربه اصلاح طلبان برای عدم مشارکت در انتخابات نیست ؛ گفت: در مسائل سیاسی کشور، این گونه رفتارها امر عادی است که گروه هایی که رقابت سیاسی دارند، قبل از ورود به رقابت، تلاش می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف رقیب خود را از میدان مبارزه بیرون بزنند و این گفتگوها و صحبت‌ها بیشتر شبیه به رجز خوانی است تا گفتگویی ناشی از یک تصمیم سیاسیِ عاقلانه.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران،در گفتگوی اختصاصی با بهارستان آنلاین با بیان اینکه کسانی که به انتخابات و صندوق رای پشت می کنند،راهکار دموکراسی و مردم سالاری را نفی می‌کنند و به دنبال راهکارهای عمدتاً غیرقانونی هستند ؛ خاطرنشان کرد:  به نظر می‌رسد بعضی‌ها سعی می کنند تا اصلاح طلبان و جریان اصلاحات  را وارد یک بن‌بست سیاسی کنند تا میدان کاملاً در اختیار جریان اصولگرایان و یا رقبای آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره انتخابات آینده و تاکید معظم له بروی چهار اصل مشارکت ، رقابت ،سلامت و امنیت؛ تصریح کرد :  باید انتخابات آینده رقابتی، سالم و شفاف باشد و در این انتخابات حضور حداکثری وجود داشته باشد و پدید آمدن این شرایط، مستلزم آن است که همه سلایق سیاسی با تمام قوا در عرصه انتخابات حضوری فعال داشته باشند

این کارشناس میائل سیاسی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها از انتخابات ترکیه درس‌های اشتباهی گرفته اند؛ اظهار کرد: باور بعضی ها بسیار اشتباه و غلط است چراکه اینگونه برداشت می کنند که اگر جامعه را دو قطبی کنند و در این دو قطبی شدن می توانند مشارکت را بالا ببرند و موفق خواهند شد تا کرسی های بیشتری را به دست گیرند! در صورتی که نظام در ترکیه کاملاً حزبی است اما در انتخابات ایران، احزاب تاثیرشان بیشتر از ۲۰ الی ۳۰ درصد نیست.

کنعانی مقدم درباره نظر بعضی از سران احزاب که تنها راه برون رفت از مشکلات حزبی را دیدار با شخص رهبر فرزانه انقلاب می دانند؛ گفت: سابقه مقام معظم رهبری در بحث احزاب کاملاً مشخص است. ایشان از بنیان‌گذاران حزب جمهوری اسلامی همراه با شهید آیت الله بهشتی، مرحوم سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی، و شهید محمد جواد باهنر بودند بنابراین قطعاً نگاه رهبری به احزاب به عنوان “یار دولت” است، نه باری بر دولت!لذا  تا زمانی که احزاب خودشان را پیدا نکنند و توانمندی‌هایشان را در عرصه خدمت و عبور از بحران‌ها، در معرض آزمایش قرار ندهند، حاکمیت نمی تواند حساب ویژه ای به روی آنها داشته باشد لذا از جهت دیگر ممکن است  دیدار با رهبر فرزانه انقلاب بیشتر جنبه این را داشته باشد که به کم کاری احزاب رسمیت بخشیم. بنده حدود ۱۰ سال پیش، همین درخواست دیدار را از رهبری  معظم را داشته‌ام و در چرخه تصویب هم قرار گرفت. اما بعد از وقایع سال ۸۸ عملاً این موضوع به صورت بایگانی درآمد.

وی درباره ارزیابی خود از وضعیت جبهه اصولگرایان؛ گفت: جبهه اصولگرایان، سبد رایشان در انتخابات مشخص است و این تلاش را می‌کنند که در انتخابات آینده، این سبد رای را حفظ کنند. اما این امر برای مشارکت حداکثری کفایت نمی‌کند‌. اصولگرایان برای پاسخ دهی به مطالبات مردم در انتخابات آینده، از هم اکنون باید راهکار و برنامه ارائه دهند. نباید برای اینکه کرسی های بیشتری به دست گیرند، آویزان قدرت باشند. این امر نغز مردم سالاری است.

این چهره سیاسی درباره نظر یکی از دبیرکل های یکی از احزاب کشور که گفته بود با زور، تهدید و ارعاب نمی‌توان مردم را به پای عرصه انتخابات کشید. مردم دیگر نه جریان اصلاح طلبان را قبول دارند و نه جریان اصولگرایان را؛ گفت: چیزی که امروز برای مردم مهم است، این است که حکمرانی که بعد از یک انتخابات حاکم می‌شود، مطالبات آنها را مطرح  و برای حل مشکلات کشور، همه نیروهای خود را بسیج کند لذا اینکه احزاب رقابت کنند به منظور قدرت برای قدرت؛ این خلاف مشیِ انقلابی ما است. ما رقابت می‌کنیم برای اینکه قدرت را برای خدمت به کار گیریم؛ یعنی فرصتی پیدا کنیم برای ارائه خدمت بیشتر به مردم بنابراین تا زمانی که صندوق‌های رای تعیین کننده سرنوشت کشور است، نه لابی‌های سیاسی؛ چه اصول گرا، چه اصلاح طلب، چه اعتدال گرا و چه آراء خاکستری، همه اینها در یک مسیر مشترک قرار دارند.

دبیرکل حزب سبز ایران در پایان درباره ارزیابی خود از عملکرد مجلس یازدهم چگونه ارزیابی می‌کنید؟و آیا  عملکرد نمایندگان در رابطه با مجلس انقلابی، توانسته است توقعات رهبر فرزانه را برآورده کند یا خیر؟گفت: قطعاً با این اتفاقات و سوت زدن‌هایی که مدتی است در مجلس شروع شده و بعضی نمایندگان حتی از یک جاح، نسبت به همدیگر سوت می‌زنند؛ مردم دیگر اعتمادی به این مجلس ندارند و بحث انقلابی بودن مجلس خدشه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید