» اخبار جدید » دیدار با خانواده شهید میرمحمدعلی در شهرقدس
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

دیدار با خانواده شهید میرمحمدعلی در شهرقدس

۱ مرداد ۰۱ 1۰66

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، یادمان سالگرد شهادت شهید سیدرضا میرمحمد علی با همکاری هیئت روضه‌الشهدا و کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت شهرقدس در پنجشنبه شهدایی در بیت این شهید والامقام برگزار شد.

این مراسم در معیت پرچم متبرک رضوی و با قرائت آیات کلام وحی و دعا، روضه‌خوانی، مداحی خادمیار رضوی و صلوات خاصه امام رضا(ع) همراه بود.

جلسه ابتدا با قرائت آیاتی از کلام وحی و زیارت عاشورا آغاز و در ادامه با بیان مطلبی درباره زندگی، نحوه و محل شهادت آن شهید عزیز ادامه پیدا ‌کرد.

شهید سید رضا میرمحمد علی در هفتم تیر ۱۳۰۹، در بخش کن تهران دیده به جهان گشود و در کنار پدری کشاورز و مادری با سواد قرآنی پرورش یافت و در سال ۱۳۳۳ ازدواج کرد و صاحب هفت پسر و یک دختر شد.

شهید میرمحمدعلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در بیستم شهریور ۱۳۶۱، با سمت نیروی واحد تدارکات در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و گلزارش در شهرقدس قرار دارد.

در ادامه برنامه‌ اجراهایی نظیر سرود خوانی، دکلمه با محوریت دهه ولایت و غدیر، سخنرانی و روایتگری با مشارکت نوجوانان برگزار شد.

حجت الاسلام فرد جهان سخنران این مراسم به مناسبت ولادت امام موسی‌ابن جعفر(ع) مباحثی مطرح کرد و زینت بخش این محفل عرض توسل به محضر اهلبیت(ع) در معیت پرچم نورانی بارگاه رضوی بود.

در پایان با اهدای بسته‌های تبرکی و تقدیم تابلو حرم مطهر رضوی از طرف کانون‌های خدمت رضوی به فرزند شهید بزرگوار از مقام این شهید سادات آیین تکریم و تجلیل به عمل آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید