» اخبار جدید » دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ باخانواده برادران شهید رمزی
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

دیدار خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ باخانواده برادران شهید رمزی

۱۵ مرداد ۰۱ 2۰52

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،به همت خادمیاران رضوی و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۰ ، روز یازدهم مرداد همزمان با پنجمین شب محرم، دیداری با خانواده شهیدان علیرضا و حمید رضا رمزی با حضور مسئولین کانون خدمت رضوی و شهرداری و بسیج و نیروی انتظامی صورت گرفت.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید، سپس ضمن احترام به سرور و سالار شهیدان وخواندن زیارت عاشورا و مداحی توسط مداح اهل بیت با گروه موزیک نیروی انتظامی با سرود شهیدان خدایی ادامه پیدا کرد و پس از آن به معرفی شهیدان پرداخته شد.

خانواده شهیدان والامقام پس از شنیدن نام سالار شهیدان و همچنین رویت پرچم متبرک آستان قدس رضوی همه بی اختیار گریستند و مراسم حال و هوای دیگری به خود گرفت.

وقتی با خانواده آن شهید بزرگوار صحبت کردیم به فضائل اخلاقی این دو نوجوان شهید رسیدیم، از خصوصیات اخلاقی آن شهیدان بزرگوار علیرغم سن کمشان، بسیار مهربان و اهل نماز و روزه بودن آنها بود.

شهید علیرضا و حمیدرضا جزو دانش آموزان ممتاز مدرسه بودند که حمید رضا در مسابقات ورزشی و دوچرخه سواری جز نفرات اول بود و در پایگاه بسیج و مسجد فعالیت داشتند .

شهید علیرضا رمزی در سن ۱۹ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه هنگام حمل مجروحین بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۶۴ برادرش حمیدرضا که فقط ۱۶ سال سن داشت در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

روحشان شاد.

درپایان مراسم، هدیه ای هم به رسم یادبود به همراه فرش متبرک رضوی  توسط خادمین امام رضا(ع) تقدیم خانواده شهید گردید.

لوح تقدیری هم از طرف ناحیه شهرداری منطقه ۱۰تهران تقدیم خانواده شهدا شد.

لازم به ذکر است که دیدار از خانواده معظم و معزز شهدا منطقه ده تا دهم محرم ادامه خواهد داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهرداد صفری

  • ×

    با ما در ارتباط باشید