» اخبار جدید » سفرنامه کاروان زیر سایه خورشید به قرچک، از عیادت بیماران تا دیدار با خانواده شهدا
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

سفرنامه کاروان زیر سایه خورشید به قرچک، از عیادت بیماران تا دیدار با خانواده شهدا

۱۶ مرداد ۰۱ 1۰43

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به رسم هر ساله و به همت سفیران رضوی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التحیه و الثنا، امسال نیز شمیم و عطر خوش بارگاه نورانی حضرت خورشید در اقصی نقاط ایران اسلامی پیچید. آقایی که خیل عظیمی از دلدادگانش را علیرغم عدم امکان تشرف به محضرش فراموش نکرده و با ارسال سفیران خود آنان را بر سر سفره کرامت خویش حاضر نمود.

خادمین بارگاه ملائک پاسبان آستان مقدس رضوی این بار با حضور در شهرستان انقلابی و ولایی قرچک، در دهه کرامت با همراه داشتن بیرق سبز و نورانی حضرت شمس الشموس دل های شیفتگان حضرتش را روانه صحن و سرای زیبای سلطان خراسان کردند.

محبین الرضای قرچک با همراهی خادمیاران کانون خدمت رضوی این شهرستان از ابتدایی ترین ساعات روز با چشمانی گریان برای زیارت پرچم مقدس رضوی و خوش آمد گویی به خادمین حضرتش در مسجد جامع این شهرستان منتظر ماندند تا عشق و ارادت خود را به حضرت رضا(ع) ابراز کنند.

در این مراسم محسن منصوری استاندار تهران اظهار داشت: از جمله نعمت های خداوندی که به حق نمیتوان شکر آن را ادا کرد، حضور دو نور مقدس حضرت سلطان ابالحسن علی بن موسی (ع) و بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) در کشورمان می باشد و موجبات افتخار و سعادت ماست که زیر سایه ایشان نفس میکشیم.

وی ادامه داد: ناخدا و سکان دار انقلاب اسلامی ائمه معصومین و در راس آنان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا  و حضرت رضا (ع) می باشند.

استاندار تهران گفت: تبلور حضرت روح الله (ره) در مقام معظم رهبری متجلی ست. ایشان نمونه شخصیتی امام خمینی (ره) می باشد. مردم دشت ورامین از بانیان انقلاب اسلامی هستند و مبنای قیام خونین ۱۵ خرداد حمایت از دین خدا و ائمه معصومین بود.

در این مراسم روحانی “کاروان زیر سایه خورشید” حجت الاسلام حسام الدین نژادمحمد نماینده مجلس بیان داشت: ۱۵ خرداد روز تجلی بیعت مردم انقلابی ایران اسلامی با امام و اهل بیت است و به همین دلیل حضرت امام فرمود انتظار فرج از نیمه خرداد می کشم.

وی گفت: امسال “کاروان زیر سایه خورشید” در قالب ۶۱ کاروان در ۳۱ استان وارد شده و نام حضرت شمس الشموس را در جای جای ملک ایشان طنین انداز می کنند.

با ورود خدام و پرچم متبرک حضرت رضا (ع) فضای حاکم بر مراسم تحت تاثیر پیچش نسیم خوش رضوی قرار گرفت و زمزمه یا رضای خدام، گویی نغمه ای آسمانی بود که از گنبد و گلدسته حرم سلطان خراسان آمده و دلهای بیتاب همگان خصوصا جوانان و نوجوانان را به سوی خود می کشاند.

در این مراسم نشان لیاقت آستان قدس رضوی به حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک و محسن منصوری استاندار تهران اهدا شد و سپس خدام الرضا با قرائت صلوات خاصه و سرود خادمین حرم تحت عنوان ” ای خدا من گدای رضایم/ از ازل مبتلای رضایم” حس و حال امام رضایی خاصی را ایجاد و چشمان دلدادگان حضرتش را بارانی کردند.

در ادامه برنامه های کاروان “زیر سایه خورشید “، سفیران رضوی با حضور در بیمارستان شهید ستاری قرچک و ذکر توسل محضر امام مهربانی ها علیه السلام، شیشه دل بیماران را با اشک مناجات جلا دادند و موجبات تقویت روحیه، امید و نشاط معنوی بیماران بستری در این بیمارستان شده و امید شفا و سلامتی را به ایشان برگرداندند.

حضور خدام حرم علی بن موسی الرضا (ع) به همراه بیرق متبرک علاوه‌ بر اجتماع عظیم مردمی در مساجد جامع، ۱۵ خرداد و امام رضا(ع) ی قرچک، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام این شهرستان، حضور در منازل خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، دوران مقدس و شهید افغانستانی تیپ فاطمیون مدافع حرم و دیدار با خانواده های معزز ایشان و همچنین حضور در بیمارستان شهید ستاری و عیادت از بیماران از جمله برنامه های کاروان “زیر سایه خورشید” در شهرستان قرچک بود.

قابل ذکر است جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» هر ساله در دهه کرامت که از اول ماه ذی‌ القعده  مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌ القعده همزمان با سالروز میلاد ولی نعمت ایرانیان حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا (ع) ادامه دارد، با حضور خادمین بارگاه رضوی، پرچم متبرک و محصولات فرهنگی تبرکی با هدف گسترش فرهنگ زیارت از راه دور، در سراسر کشور برگزار و تمامی فضای کشور را به وجود عطر خوش رضوی معطر می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسد الله اسدی گزارشگر

  • ×

    با ما در ارتباط باشید