» اخبار جدید » شهر پرند پایتخت مسکن مهر ایران زیر سایه خورشید
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

شهر پرند پایتخت مسکن مهر ایران زیر سایه خورشید

۱۷ تیر ۰۱ 1۰25

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به توفیق الهی و کرامات امام رضا علیه السلام برای اولین سال در دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید در معیت خادمین حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام به شهر پرند رسید.

خادمین  آستان مقدس رضوی  با حضور در شهر پرند (پایتخت مسکن مهر ایران)، در دهه کرامت با همراه داشتن بیرق سبز و نورانی حضرت شمس الشموس دل های شیفتگان حضرتش را روانه صحن و سرای زیبای سلطان خراسان کردند.

حسن خیرابادی سرپرست کانون خدمت رضوی شهر پرند اظهار داشت: از جمله نعمت های خداوندی که به حق نمیتوان شکر آن را ادا کرد، حضور دو نور مقدس حضرت سلطان ابالحسن علی بن موسی (ع) و بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) در کشورمان می باشد و موجبات افتخار و سعادت ماست که زیر سایه ایشان نفس میکشیم.

وی افزود: با توجه به قشر کم درآمد در شهر پرند، مردم امکان رفتن به حرم امام رضا (علیه اسلام) را ندارند و حضور خادمان در شهر حال و هوای بارگاه امام رضا (ع) را در این شهرستان فراهم می کند.

در ادامه برنامه های کاروان “زیر سایه خورشید “، سفیران رضوی با حضور در منزل جانباز مدافع حرم آل الله و ذکر توسل محضر امام مهربانی ها علیه السلام، شیشه دل را با اشک مناجات جلا دادند و موجبات تقویت روحیه، امید و نشاط معنوی این جانباز عزیز و امید شفا و سلامتی را به وی برگرداندند.

حضور خدام حرم علی بن موسی الرضا (ع) به همراه بیرق متبرک در منازل خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، دوران مقدس و شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون و دیدار با خانواده های معزز ایشان و دیدار از کارکنان ایستگاه آتش نشانی شهر پرند از جمله برنامه های کاروان “زیر سایه خورشید” در شهر پرند بود.

در پایان حضور خدام در اجتماع عظیم چند هزار نفری دهه نودی های شهر پرند در میدان امام خمینی (ره) شهر پرند که پس از تلاوت قران کریم و سخنرانی امام جمعه محترم شهر پرند، نوای “آمده ام ای شاه پناهم بده”  از بلندگوهای سالن پخش شد و خادمین رضوی وارد مراسم شدند و فضای مراسم را امام رضایی کرده و بیرق سبز متبرک حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) را به میان مشتاقان حضرتش آوردند .

روحانی این کاروان در این باره گفت: ما به این جا آمده ایم تا بعد مسافت را برداشته و فاصله فیزیکی عاشق و معشوق را کم کنیم و دل های عاشقان حضرت رضا(ع) را روانه صحن و سرای باصفای ایشان سازیم.

کاروان‌های «زیر سایه خورشید» یکی از مصادیق جهاد تبیین هستند که می‌توانند در تمامی عرصه‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی، خدمت کریمانه به مردم ارائه دهند.

قایل ذکر است جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» هر ساله در دهه کرامت که از اول ماه ذی‌ القعده مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌ القعده همزمان با سالروز میلاد ولی نعمت ایرانیان حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا (ع) ادامه دارد، با حضور خادمین بارگاه رضوی، پرچم متبرک و محصولات فرهنگی تبرکی با هدف گسترش فرهنگ زیارت از راه دور، در سراسر کشور برگزار و تمامی فضای کشور را به وجود عطر خوش رضوی معطر می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسد الله اسدی گزارشگر

  • ×

    با ما در ارتباط باشید