» اخبار جدید » فرهنگ رضوی در آموزش و پرورش گسترش می‌ یابد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

فرهنگ رضوی در آموزش و پرورش گسترش می‌ یابد

۱۴ خرداد ۰۱ 1۰47

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،جلسه هماهنگی و تفاهم پیرامون توسعه فضای خدمت رضوی در حوزه آموزش و پرورش، با هدف ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه میان دانش آموزان و فرهنگیان با تشکیل دفاتر خدمت کریمانه در سطح کشور با حضور علیرضا جانه دبیر کانون های خدمت رضوی در استان تهران و علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران با اشاره به اینکه بنیاد کرامت رضوی متولی دفاتر خدمت رسانی به نیازمندان است اظهار کرد: در ٢٢ منطقه تهران و شهرستان‌های استان دفاتر خدمت راه اندازی شده و تا کنون ٣٠ هزار نفر در این دفاتر ثبت نام کرده اند که از این میان تعدادی از فرهنگیان نیز حضور داشته که در کانون خدمت رضوی تعلیم و تربیت به نیازمندان خدمات آموزشی ارایه می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی نیز با اقدامات خود فعالیت های گسترده ای در زمینه یاری رساندن به نیازمندان دارند گفت: افراد در هر جایگاه شغلی که هستند می توانند با ارائه خدمات رایگان به نیازمندان، خادم الرضا باشند.

جانه ادامه داد: ١٩ کانون تخصصی در حوزه های مختلف از جمله ورزش، جوانان، مشاوره حقوقی، سلامت، مشاوره و مددکاری، کتاب و کتابخوانی فعال بوده که به صورت رایگان به مردم خدمت رسانی می کنند و کانون تعلیم و تربیت نیز با هدف نشر فرهنگ رضوی در میان دانش آموزان خدمت می‌کند.

وی افزود: نتایج معنوی این اقدامات در جامعه و افراد بسیار زیاد است و موجب انس بیشتر با ائمه اطهار به ویژه امام رضا(علیه السلام) می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه بیان کرد: این فعالیت‌ها و خدمت رسانی به نیازمندان منشأ خیر و برکات فراوان در جامعه هستند و اثرات مثبت معنوی فراوانی در جامعه به همراه دارد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و ادای احترام به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا اقدامات فراوان فرهنگی انجام داده است و در آستانه دهه کرامت نیز ویژه برنامه های خاصی در سطح مناطق نوزده گانه شهر تهران دارد.

کریمیان افزود: یکی از اقدامات ویژه احیاء، بهسازی و فعال سازی زائرسراهای آموزش و پرورش مناطق تهران در مشهد مقدس است که علاوه بر تکریم شأن و جایگاه فرهنگیان معزز و ارائه خدمات رفاهی به آنها، عامل موثری در ایجاد انس و الفت بیشتر با امام رئوف علی ابن موسی الرضا است.

وی خاطر نشان کرد: ٣۵ خادم الرضا در پنج کاروان به مناسبت دهه کرامت در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای ترویج فرهنگ رضوی مستقر می شوند و برنامه های ویژه ای برای دهه کرامت دارند.

گفتنی است، طراحی و برگزاری یک جشنواره ویژه دانش آموزی در دهه کرامت ویژه دختران به نام حضرت معصومه (سلام الله علیها)، با استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش شهر تهران در راستای هم افزایی بیشتر از مباحث مورد بحث در این نشست بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید