» کانون های خدمت رضوی کشور » کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران » نشست ستاد برگزاری دهه کرامت در شهرستان قرچک به میزبانی امام جمعه شهرستان
کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

نشست ستاد برگزاری دهه کرامت در شهرستان قرچک به میزبانی امام جمعه شهرستان

۱۰ اردیبهشت ۰۳ 1۰19

جلسه مشترک بین شورای فرهنگ عمومی و دفتر کانون خدمت رضوی با میزبانی امام جمعه شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش آسمانی نیوز؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد برگزاری دهه کرامت با حضور حجت‌الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه، حسین فخاری فرماندار، مسئولان دستگاه قضایی، امنیتی، رؤسای برخی ادارات و خادمیاران رضوی شهرستان قرچک برگزار شد.

جلسه با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و با قرائت صلوات خاصه حال و هوای امام رضایی گرفت.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک اظهار داشت: هر ساله در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت برنامه هایی ترتیب داده می شد ولی امسال این فعالیت ها در قالب ستاد برگزاری مراسمات دهه کرامت به ریاست امام جمعه و با دبیری مسئول کانون‌های خدمت رضوی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به برکت وجود امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) در این سرزمین زندگی همه ما و مردم ایران رنگ و بوی معنوی گرفته است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: حضور و وجود امام رضا (ع) یک جریان پربرکت معنوی را به همراه داشته است که امروزه ثمره بی نظیر این حضور معنوی را شاهد هستیم و امیدواریم در سال جاری که کانون های خدمت رضوی بصورت خیلی جدی تر وارد کار شده است، شاهد برنامه هایی با برنامه ریزی مدون و دقیق تر باشیم.

در ادامه جلسه مجید بیرامی دبیر کانون‌های خدمت رضوی و ستاد دهه کرامت شهرستان قرچک ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه بیان کرد: خدا توفیقی داد که در سرزمینی باشیم که سایه خورشید ولایت بر سر ماست و باید همگی قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: طبق منویات مقام رهبری، باید از ظرفیت استان های دیگر و مناطق و شهرستان ها جهت بالا بردن فعالیت های فرهنگی و مشارکت مردمی استفاده کرد.

بیرامی خاطرنشان کرد: شروع دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت با ولادت خانم فاطمه معصومه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت که روز ولادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا است ادامه می یابد ما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا برنامه ها و مراسمات در تمام جهات به بهترین شکل برگزار شود.

وی گفت: برنامه هایی پیش بینی شده است تا با هم افزایی بین کانون خدمت رضوی و تمامی دستگاه ها و ارگان های شهرستان به بهترین شکل ممکن این دهه پاس داشته شود و ذیل نام و شعار همه خادم الرضاییم این برنامه ها اجرا شود.

دبیر ستاد دهه کرامت به مواردی اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به آذین بندی شهر، میثاق با ولایت و حضور در نماز جمعه، ایجاد چایخانه در سطح شهر، پخش نوای ملکوتی صلوات خاصه در ادارات و مدارس، نورافشانی در ۸ نقطه از شهرستان اعم از مرکز شهر و روستاهای تابعه همزمان با آغاز دهه کرامت، برگزاری جشن در ورزشگاه برای نوجوانان و جوانان، برپایی چایخانه سیار در مساجد مشخص شده، میز خدمت رضوی جهت ارتباط گیری مسئولان با مردم، نمایشگاه و بازارچه کرامت رضوی با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد و اختصاص بخشی از درآمد برای مردم مظلوم و بی دفاع غزه، پاتوق کتاب، محفل شعر و ادب در دانشگاه‌ها، یاد یاران و دیدار با خانواده شهدا، راهپیمایی خانوادگی با عنوان شاد پیمایی رضوی، محافل قرآنی، طرح معین الضعفا با حضور گروه‌های جهادی و خدمت رسانی به محرومین، مشق کرامت با حضور خطاطان…

در انتها بیرامی بیان داشت؛ ما همه وامدار آقا علی بن موسی الرضا(ع) هستیم دهه کرامت را فرصتی بدانیم برای خدمت به ایشان

حسین فخاری فرماندار قرچک در ابتدا از نیروهای فراجا برای اجرای طرح نور تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: جلسه مقدماتی ستاد دهه کرامت هفته گذشته در فرمانداری انجام شد و امروز بصورت جامع و کلی برگزار می‌شود تا بصورت مصوبه تنظیم شده و اجرایی شود.

وی ادامه داد: جشن در این دهه باید در سطح شهر و روستا جهت استفاده عموم تدارک دیده شود و امسال مقارن شدن برنامه دهه کرامت با کنگره بزرگداشت شهدای استان تهران را به فال نیک میگیریم و از تمامی دستگاه ها میخواهم تا به صحنه بیایند.
فخاری برنامه برای دختران دهه هشتادی را با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش خواستار شد و از رئیس ادارات خواست تا جلسه توجیهی برای پرسنل زیرمجموعه اداره خود جهت ارائه خدمت با نام علی ابن موسی الرضا(ع) در این دهه به ارباب رجوع داشته باشند.

 

انتهای پیام/ خبرنگار رضا کریمیان

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید