» صفحه اصلی » کارگاه های آموزشی فرزند پروری و تربیت نسل جدید با سیره امام هشتم
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

کارگاه های آموزشی فرزند پروری و تربیت نسل جدید با سیره امام هشتم

۹ بهمن ۰۲ 1۰26

کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۵ کارگاه آموزش فرزند پروری موثر با سیره امام رضا (ع) را در محل دفتر کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ دایر کرد .

به گزارش آسمانی نیوز، کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۵ کارگاه آموزشی و مشاوره فرزند آوری در چهارشنبه های امام رضایی و در محل دفتر کانون خدمت رضوی جهت بانوان برگزار کرد . این سلسله کارگاه های آموزشی با شعار (پیش به سوی خانه ای بهشتی ) به کار خود ادامه می دهد .

ریحانه مرادی مشاور خانواده در این کارگاه ها که با این هدف آموزش خواهران برگزار شد گفت : فرزند پروری از دیدگاه امام رضا (ع) و میل به فرزند آوری و استمرار نسل از انگیزه های اصلی و اهداف مهم تشکیل خانواده است که در سبک زندگی پیشوایان معصوم (علیهم السلام) مورد تأکید قرار گرفته است. در این میان مسئله تربیت فرزندان نیز بسیار مهم و مورد توجه ایشان بوده است.

وی گفت : تربیت یکی از کار‌های بسیار مهم، حساس و ظریف است؛ تربیت عبارت است از شکوفا سازی استعداد‌ها و جهت دهی آن به سوی کمال مطلوب. تربیت ضروری‌ترین نیاز انسان در زندگی است. انسان بدون تربیت صحیح راه به جایی نمی‌برد و نمی تواند به درک معنای انسانیت نایل آید و به فتح قله‌های رفیع انسانیت دست یابد. بدین جهت تربیت عالیترین هدف پیامبران و اساسی‌ترین پیام کتب و اولین و ضروری‌ترین وظیفه والدین است.

ریحانه مرادی گفت : ضرورت و اهمیت تربیت، والدین را بر آن می‌دارد که به این مسئولیت بزرگ ارجی دو چندان نهند؛ برای ایفای درست آن خود را به صلاح و آگاهی از روش و فنون تربیت مجهز بسازند و باالگو گرفتن از مربیان موفق در انجام دادن این وظیفه مهم بکوشند. بی شک معصومان علیهم السلام موفق‌ترین مربیان و سیره قولی و عملی آنها مطمئن‌ترین الگو برای والدین در امر ظریف پرپیچ و خم تربیت است. بنابراین ما نیز نکاتی از سیره تربیتی امام رضا (ع) در تربیت فرزند را یادآوری کند.

همچنین سوالاتی نظیر چطور با فرزندم ارتباط خوبی داشته باشم؟، چرا فرزندم حرف منو گوش نمیده؟، وابستگی بیمارگون فرزند چطور اتفاق می افتد؟ و رق بین وابستگی و دلبستگی ؟دلایل وابستگی بیمارگون ؟راهکارهای مدیریت وابستگی مطرح و به صورت تحلیلی بررسی می شود.

در پایان کارگاه به مدت ۵ ساعت مشاوره به حاضران ارائه شد .

انتهای پیام / ابوالفضل کیانی ادیب

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید