» کانون های خدمت رضوی کشور » کانون های خدمت رضوی استان تهران » گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور خادمان امام رئوف (ع) در زورخانه مسلم ابن عقیل
کانون های خدمت رضوی استان تهران

گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور خادمان امام رئوف (ع) در زورخانه مسلم ابن عقیل

۱۰ اردیبهشت ۰۳ 1۰20

مراسم گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در زورخانه مسلم ابن عقیل با حضور دبیر و جانشین کانون‌های خدمت رضوی منطقه هجده تهران بهمراه خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) و نیز تعدادی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش آسمانی نیوز، خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه هجده تهران در معیت پرچم حرم مطهر رضوی با حضور در زورخانه مسلم ابن عقیل محله یافت آباد، حال و هوای معنوی به مراسم تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که در این زورخانه برگزار شد، بخشیدند و فضای مراسم را به عطر رضوی معطر کردند. ورزشکاران و حاضران در زورخانه ،پیش از آغاز مراسم، از پرچم متبرک رضوی استقبال کردند.

سید رضا منصوری پور مقدم با اعلام این خبر افزود: ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است، لذا یکی از برنامه های کانون های ورزشی و جوانان کانون خدمت رضوی منطقه هجده، ترویج این فرهنگ و تفکر اصیل ایرانی و اسلامی می‌باشد.

در ایران ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است. ورزشی که پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است. ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد.

انتهای پیام / خبرنگار مهدی کریمی

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید