» اخبار جدید » گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به همت خادمیاران رضوی
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به همت خادمیاران رضوی

۲۴ اسفند ۰۰ 1۰20

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم روز بزرگداشت شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره همواره سبز آنها در روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ در گلزار شهدای یافت آباد برگزار شد.

در این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران،خادمیاران کانون خدمت رضوی به قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) پرداختند و با مراسم پرچم گردانی پرچم حرم امام رضا (ع) فضای مراسم را به عطر رضوی معطر کردند.

در ادامه این برنامه معنوی آقای ابراهیم شکوری راوی جبهه و جنگ، به بیان روایتگری و اشاره به کرامات شهید گرانقدر حسن خاکباز پرداختند.و با بیان شیوای خود خاطرات گوهربار هشت سال دفاع مقدس را برای حاضرین ترسیم نمودند.

شهید سر افراز سپاه اسلام حسن خاکباز در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده ای انقلابی و متدین متولد گردید. تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان در رشته تجربی ادامه داد و در کنار تحصیل با کار کردن ، به پدرش در تامین مخارج خانواده کمک می کرد. قبل از حضور در جبهه ، فعالیتهای دینی و فرهنگی بسیاری در بسیج و مسجد محل داشت. انس با قرآن و تلاوت قرآن از کارهای همیشگی او بود و به دعای کمیل و زیارت عاشورا توجه خاصی داشت.

شهید خاکباز پس از عضویت در سپاه پاسداران از طریق این نهاد انقلابی به مناطق عملیاتی اعزام شد و پس از مدتی بخاطر لیاقت و شایستگی که از خود نشان داد مسئولیت فرماندهی گروهان المهدی(عج) لشگر۲۷ محمد رسول الله را بر عهده گرفت .

او در جریان عملیات کربلای ۱ ، از جمله کسانی بود که برای ایجاد معبر در میدان مین ، روی مین ها خوابید و جان گرانقدر خویش را فدای دین و اسلام کرد تا دیگر همرزمانش بتوانند بمنظور یورش به سنگرهای دشمن بعثی از معبر عبور کنند . وی در دهم تیرماه سال ۶۵ در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای یافت آباد به خاک سپرده شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید