» اخبار جدید » دستگیری از نیازمندان قرچک به عشق مولای متقیان علی (ع)
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

دستگیری از نیازمندان قرچک به عشق مولای متقیان علی (ع)

۲۸ تیر ۰۱ 1۰27

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،هجدهمین روز از ماه ذی الحجه همزمان است با روز عید سعید غدیر، عید ولایت و امامتمولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه آلاف و التحیه و الثناء و اثبات حقانیت ایشان بر جانشینی پیامبر عظیم الشان اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه و آله والسلام که بزرگترین عید مسلمین جهان محسوب و به عید الله الاکبر در روایات از آن یاد شده است. در این روز مبارک، علاوه بر اعمال مخصوصه، سنت حسنه اطعام و غذا دادن به مومنان و نیازمندان نیز مورد تاکید ائمه معصومین قرار گرفته است.

حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره فضیلت روز غدیر فرموده اند: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، همانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد. و یا در حدیثی دیگر از امام جعفر صادق علیه السلام منقول است؛ غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون (هزار هزار) پیامبر و صدیق «در راس آنان خود ائمه معصومین (ع)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد به گونه ای که ایشان این روز را این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.

تمام ائمه اطهار (ع) در جهت بزرگداشت این عید بزرگ سفارش های اکیدی داشته‌اند، چرا که اگر مردم پیام خداوند متعال را در سفر حجه الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم که از جانب پیامبر خاتم به مردم ابلاغ شده بود، دریافت کرده و حقیقت غدیر را بزرگ می‌داشتند اعظم مصائب که همانا واقعه کربلا باشد رخ نمی‌داد.

از همین رو، به جهت ترویج سنت حسنه بزرگداشت عید ولایت حضرت مولا (ع)، به همت کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک و گروه های مختلف خیریه تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در قالب پویش “فقط به عشق علی (ع)” میان دلدادگان علوی که بنا بر جبر زمانه از تهی دستی و نیازمندی خود رنج می برند، توزیع شد.

خادمیاران با استعانت و توسل به حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از ابتدایی ترین ساعات روز عید غدیر مقدمات طبخ غذا را آماده و سپس به تاسی از مولای خود میان نیازمندان روستاهای شهرستان قرچک و محرومین ساکن کوره پز خانه های اطراف شهر توزیع کردند. لازم به ذکر است که در فرایند تهیه و طبخ غذاها، خادمیاران با افزودن نمک و نبات متبرک رضوی در دیگ اصلی، کلیه غذاها را متبرک نمودند.

مجید بیرامی رابط کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک اظهار کرد: پخت غذا با حضور تعداد محدودی از خادمیاران حرم مطهر و یاوران رضوی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد. وی گفت: در مناسبت ‌های ملی و مذهبی برنامه‌های مختلفی از جمله طبخ و توزیع غذای تبرکی، دیدار با خانواده شهدا و سادات، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، توزیع بسته های کمک معیشتی و ایستگاه صلواتی در سطح شهر با محوریت تمرکز بر نیازمندان و مناطق کم برخوردار در دستور کار خادمیاران رضوی شهرستان قرچک قرار دارد.

این اقدام جهادی که به تاسی از مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) و با همکاری کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک، مردم و خیرین در روز عید غدیر با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان انجام شد موجب توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان از قبل شناسایی شده و نشاط آنان به مناسبت عید ولایت مولایشان گردید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید