» صفحه اصلی » آرزوی گمنامی/دیدار خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید سید کمال خالقی
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

آرزوی گمنامی/دیدار خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید سید کمال خالقی

۱۲ بهمن ۰۲ 1۰34

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید خالقی دیدار و با مادر بزرگوار شهید گفتگو کردند.

به گزارش آسمانی نیوز، الرحمن مسیحی دم مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران گفت: جمعی از خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه در معیت پرچم متبرک رضوی و حضور سرهنگ محمد رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس به دیدار خانواده معظم طلبه شهید سید کمال خالقی که بعد از چهل سال گمنامی دی ماه امسال پیکرش تفحص شده، دیدار کردند.

وی اظهار داشت: مراسم با مداحی و روضه‌خوانی مرتضی متشرعی خادمیار کانون تبلیغ دینی و ذکر خاطرات مادر شهید حال و هوای خاصی داشت.

مسیحی دم به روایت مادر شهید اشاره و گفت: شهید خواب سنگینی داشتند و از مادر می خواست که نماز صبح بیدارش کند و چنانچه بعد از ۳ بار صدا کردن بیدار می شد آن روز را روزه می گرفت و خود را تنبیه می کرد.

سرهنگ محمد رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس ضمن عرض ارادت به مادر شهید، مراتب تبریک سردار حسن زاده مافوق خود را به وی ابلاغ کرد.

برادر بزرگتر شهید خالقی خاطرنشان کرد که در روضه‌های خانگی هر هفته که در خانه داشتیم،سید کمال همیشه آرزوی شهادت و گمنامی داشت و همین آرزو دلیل چهل سال مفقودالاثری وی شد.

گفتنی است خانواده خالقی دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که سیدمهدی خالقی اولین شهید این خانواده و سیدکمال دومین شهید خانواده بوده که او اولین طلبه شهید مدرسه عالی شهید مطهری است.

شهید سید کمال خالقی، بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۴۰، در تهران چشم به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی و حوزوی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم اسفندماه ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق شهید شد.

شهید خالقی از شهدای عملیات خیبر است که پیکرش از ۴۰ سال پیش تا کنون در جزیره مجنون جنوبی مانده و در عمق بیش از ۳ متری از سطح زمین پیدا شد و لباس هایی که سالم مانده بود باعث شد مادر به قطعیت برسد که پسرش به آغوشش برگشته است.

گفتنی است پدر بزرگوار شهید قبل از شهادت ۲ فرزند به دیار باقی شتافته و بعد از رجعت سید کمال با استخاره ای که گرفته می شود پیکر مطهرش در همان قطعه برادرش سید مهدی دفن می شود.

انتهای پیام/خبرنگار فاطمه شمس

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید