» اخبار جدید » اقدام جهادی خادمیاران رضوی در روستای کردامیر شهریار برای جلوگیری از هدر رفت آب به ثمر نشست
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

اقدام جهادی خادمیاران رضوی در روستای کردامیر شهریار برای جلوگیری از هدر رفت آب به ثمر نشست

۳۰ بهمن ۰۱ 1۰54

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت فرارسیدن عیدسعید مبعث عملیات اجرایی فاز نخست پروژه لوله گذاری یک هزار و ۷۰۰ متری مسیرآب کشاورزان روستای کردامیرازتوابع شهرستان شهریاربه همت خادمیاران کانون محله ای خدمت رضوی روستای کردامیر درمیان استقبال مردمی به پایان رسید.

ابوالفضل افشارنیا مسئول کانون محله ای خدمت رضوی روستای کردامیر با اعلام این خبر گفت: این طرح به نیت امام رضا(ع) در راستای خدمت رسانی به کشاورزان و باغداران منطقه با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شد، که مبلغ ۸۰ میلیون تومان از محل کمک های خادمیاران کانون محله ای خدمت رضوی روستای کردامیر پرداخت و مابقی توسط مردم وخیران محلی تآمین شده است.

مسئول کانون محله ای خدمت رضوی روستای کردامیر درادامه تاکیدکرد: عملیات اجرایی این پروژه به میمنت فرارسیدن دهه مبارک فجراز ۱۲ بهمن سال جاری آغاز و به مناسبت عیدسعیدمبعث به پایان رسید و عملیات اجرایی مراحل بعدی به سرعت درحال پیگیری است. این طرح از منظر جلوگیری از هدر رفت آب برای اهالی، کشاورزان و باغداران منطقه اهمیت بسزائی دارد. پیش ازاین کشاورزان و باغداران محلی برای آبیاری مزارع به علت فرو رفتن آب در مسیرقنات قدیمی و فرونشست زمین و سایرموارد با مشکلات زیادی مواجه بودند که الحمدالله باعنایات خاصه امام رضا(ع) رفع شد. با اجرای چنین طرح هایی درنقاط مختلف می توان به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جامه عمل پوشاند و با صرفه جویی و کاهش۱۰ درصدی هدررفت آب کشاورزی و اصلاح درروش آبیاری سنتی وبه کارگیری روش های مکانیزه و نوین، می توان از قطعی آب شرب شهروندان نیز پیشگیری کرد.روستای کردامیر زادگاه شهیدحاج حسن مداحی از فرماندهان مهم دوران هشت سال دفاع مقدس است که درمنطقه وحیدیه شهرستان شهریار واقع در جنوب غرب استان تهران قراردارد، این روستا از قطب های مهم کشاورزی و باغداری درمنطقه است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهیسا سادات احدی نژاد

  • ×

    با ما در ارتباط باشید