» اخبار جدید » جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) در محله مسکن مهر شهرک امام خمینی(ره)
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) در محله مسکن مهر شهرک امام خمینی(ره)

۱۱ آذر ۰۱ 1۰25

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و در چهارشنبه‌ های‌‌ امام‌رضایی جشنی به همین مناسبت با همت کانون محله ای خدمت رضوی شهر واوان برگزار شد.

در روز چهارشنبه‌های امام رضایی با صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و کلامی چند از قرآن کریم مراسم جشن میلاد حضرت زینب کبری( س) آغاز شد. سخنرانی حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه محترم شهر واوان بخش بعدی مراسم بود. وی با اشاره به مقام والای حضرت زینب کبری(س) به اهمیت وجود حضرتش در واقعه کربلا پرداخت و گفت: اگر حضرت حضور نداشتند الان از واقعه کربلا چیزی در دست نداشتیم و اینکه با حضور حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) تاریخ نوشته شد و در دست ما قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدی در بخشی از سخنانش گفت: حضرت زینب(س) یکی از بافضیلت‏ ترینِ زنان جهان است. حیات آن حضرت با صبر و شکیبایی و مقاومت در برابر مصائب فراوان همراه بود. منزلت و جایگاه ایشان در خاندان پیامبر بسیار رفیع است. بعد از حادثه غم بار عاشورا سرپرستی کاروان اسرا را بر عهده گرفت. خطبه های با صلابت و کوبنده در مجلس ابن زیاد و یزید، گویای فصاحت و بلاغت و علم و دانش آن بزرگوار است.

وی در ادامه افزود: آن حضرت دارای جلالت شأن، منزلت والا، قوّت استدلال، برترى عقل، استوارى قلب، فصاحت زبان و بلاغت بیان ،بانویی شجاع و با شهامت، سخنور و مفسر بود و این، از سخنرانى‏ در کوفه و شام که گویى از زبان پدرش امیر مؤمنان(علیه السلام) ایراد مى‏ گردید دانسته مى‏ شود؛ و نیز از احتجاج بر یزید و ابن زیاد، آنگونه که آنها را خاموش ساخت، تا آن جا که به بدگویى و ناسزا گفتن و مسخره کردن و دشنام دادن که سلاح افراد ناتوان از دلیل آوردن است پناه بردند و از زینب کبری(س) شگفت نیست که این گونه باشد؛ چرا که او شاخه‏ اى از شاخه‏ هاى شجره طیبه (رسالت) است.

جشن میلاد حضرت زینب کبری(س)، مراسم با مدیحه سرایی کربلایی احسان عبدی ادامه یافت ذکر و یاد ائمه معصومین علیها السلام فضای مراسم را معطر ساخت. در پایان جشن، جوایز نفیسی به دختران با اسم متبرک حضرت زینب(س) اهدا گردید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید