» اخبار جدید » در روز میلاد حضرت زینب (س) توسط خادمیاران رضوی برپا شد؛
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

در روز میلاد حضرت زینب (س) توسط خادمیاران رضوی برپا شد؛

۱۱ آذر ۰۱ 2۰21

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و در چهارشنبه‌های‌‌امام‌رضایی جشن میلاد عقیله بنی هاشم، کارگاه بهبود روابط زوجین به همت کانون بانوان و خانواده شهرستان قرچک در مسجد فاطمه الزهرا(س) خیایان آیت الله خامنه ای برگزار شد.

این کارگاه با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز گردید و خانم بهادری از یاوران رضوی قصیده ای در مدح حضرت زینب (س) خواند.

در ادامه عزیزی ناظر کانون بانوان و خانواده بحث را با شناخت تفاوت زن و مرد آغاز کرد و گفت: زنان دوست دارند که مورد پذیرش قرار بگیرند ولی مردها بیشتر دوست دارند مورد احترام قرار گیرند، زنان هنگام حرف زدن بیشتر از مردها لبخند می زنند.

وی افزود: زنان دوست دارند سنگ صبور داشته باشند ولی مردها تو خودشون میریزند، زنان وقتی خوشحال هستند که بتوانند حرف های خود را با کسی در میان بگذارند و با دیگران ارتباط بگیرند ولی مردها وقتی به هدف می رسند یا در یک موقعیت خوب کاری و اجتماعی قرار می‌گیرند احساس شایستگی و خوشحالی می‌کنند.

عزیزی خاطر نشان کرد: یکی از راههای بهبود روابط زوجین بالا بردن سطح گفتگو است، خیلی از زوجین اعتقاد دارند در گفتگو با همسر از سطح بالایی برخوردار هستند در صورتی که اینطور نیست و خیلی از گفتگوهای آنها فقط برای حفظ امور خانه است، از قبیل پرداخت قبض و خرید کردن های روزمره و رسیدگی به امور فرزندان و غیره، در حقیقت این نوع گفتگو به روزرسانی اطلاعات محسوب می‌شود و دادن خبر و اطلاعات است .

سپس عزیزی عنوان نمود که باید سطح گفتگو را به مرحله‌ گپ دوستانه یعنی تبادل افکار و احساسات شخصی رساند و بعد از آن به مرحله درد و دل صمیمانه و صحبت در مورد احساسات ناخوشایند و بعد از آن به حل اختلاف رسانید.

یکی دیگر از موضوعاتی که عزیزی در مورد آن توضیح داد اینکه هر زن یا مردی که حرف اول زندگیش همسرش باشد یک زندگی سالم دارد، نکته دیگر تمایز یافتگی بود که یعنی جداسازی نقش ها، یک زن برای همسرش یک زن باید باشد نه یک مادر خیلی از همسران نقش یک مادر را دارند .

گفتنی است این کارگاه بمدت دو ساعت بطول انجامید و در انتها با سلامی از دور به سمت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) به پایان رسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید