» اخبار جدید » دیدار خادمیاران رضوی با مادر شهید سیدعلی محمودیان/ شهیدی که هنگام تلاوت قرآن به شهادت رسید
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

دیدار خادمیاران رضوی با مادر شهید سیدعلی محمودیان/ شهیدی که هنگام تلاوت قرآن به شهادت رسید

۲۲ دی ۰۱ 0۰111

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،جمعی از بانوان خادمیار و یاوران رضوی شهرستان قدس به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت روز زن با مادر شهید سید علی محمودیان دیدار و از مقام والای این شهید معظم تجلیل کردند.

‌این محفل معنوی در معیت پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام، مولودی‌خوانی، ذکر صلوات خاصه حضرت و اهدای تبرکات برگزار شد.

شهید «سید علی محمودیان» در تاریخ بیست و نهم شهریور سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در تهران دیده به جهان گشود و در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و تا زمان اخذ دیپلم سال‌های تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشت و همزمان با تحصیل، با حضور دائمی در انجمن‌های اسلامی مدارس، علاوه بر برگزاری مسابقات قرآنی و خوشنویسی، خود نیز در سال‌های مختلف، از مقام آوران این مسابقات بود.

این شهید بزرگوار علیرغم تلاش برای کسب علم قبولی در دانشگاه از طریق کنکور سراسری، حضور در جبهه‌های نبرد را آرزوی خود می‌دانست و عاشقانه راهی مناطق جنگی شد.

بعد از هفت ماه در جبهه از ناحیه صورت جراحت پیدا کرد و با وجود داشتن مرخصی در همان هفته اول به جبهه برگشت و با وجود مجروحیت با نقش آفرینی در عملیات کربلای هشت، در تاریخ هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ پس از ۹ ماه خدمت ایثارگرانه در وادی عشق و ایثار به لقاالله پیوست.

سیدعلی قاری نماز جمعه منطقه بود و دائم سفارش می‌کرد که امام را تنها نگذارید.

شهید محمودیان با قرآن مأنوس و قاری نماز جمعه منطقه بود و دائم سفارش می‌کرد که امام را تنها نگذارید و عاقبت حین تلاوت کلام‌الله به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید قرآنی آمده است: «خواهران من، مسئله حجاب را همان‌طور که تا به‌حال به خوبی اجرا کرده‌اید از این به بعد هم اجرا کنید و به دهان یاوه گویان خارجی و داخلی نگاه نکنید. الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دهید و فاطمه‌وار زندگی کنید، به فرزندان خود قرآن بیاموزید و بگذارید در کلاس‌های قرآن شرکت کنند تا از این ندای ملکوتی که ملائک را به گوش دادن مجذوب می‌کنند آشنا شوند.

پیام من به آنها این است که اسلام به امید شما عزیزان است و یاری‌اش کنید. با این کار هم دیگران بهره‌مند خواهند شد و هم خودتان از خاک بر افلاک خواهید نشست و با قرآن کریم به جنگ با مشکلات و مصائب بروید. »

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید