» اخبار جدید » روضه اش بوی فاطمه دارد/ مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم مادر شهدا در شهرستان قرچک
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

روضه اش بوی فاطمه دارد/ مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم مادر شهدا در شهرستان قرچک

۶ دی ۰۲ 0۰61

 

کانون محله ای خدمت رضوی مسجد امام رضا(ع) شهرستان قرچک در شب وفات حضرت ام البنین مراسم عزاداری برپا کرد.

به گزارش آسمانی نیوز؛ کانون محله ای مسجد امام رضا(ع) واقع در خیابان مخابرات شهرستان قرچک در شب وفات حضرت ام البنین اقدام به اقامه عزا کرد.

مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

حجت الاسلام علیرضا خوشی در سخنان خود با اشاره به کلام الله مجید و تفسیر آیه ۱۲ سوره تحریم که درباره حضرت مریم سخن میگوید، اظهارداشت: در این آیه چهار صفت بارز حضرت مریم بیان شده است: پاکدامنی، خدا از روح خود در او دمیده بود، تصدیق کننده و کتب آسمانی و چهارم تسلیم محض خدا و مطیع او بود که این صفت چهارم جزء مهمترین صفات حضرت مریم عنوان شده است.

وی گفت: هر چه مادر مقام بالاتری داشته باشد می‌تواند فرزند خود را به درجات و مقامات بالاتری برساند و در زبان عرب به مادر “ام” میگویند یعنی ریشه.

حجت الاسلام خوشی افزود : خانم ام البنین که نامش فاطمه بنت حزام ابن خالد از قبیله بنی کلاب بود از کودکی کنیه اش ام البنین بود اعراب از کودکی روی فرزندان خود کنیه می‌گذارند و با آن کنیه صدایشان می‌کنند.

آری اینچنین بود که از دامن این مادر فرزندانی مانند ابوالفضل(ع) رشد کردند که آن ماجرای کربلا را رقم زدند.

در این مراسم خادمیاران رضوی با مشارکت مسجد امام رضا(ع) از مادر شهیدان علی اصغر فلاح، اصغر لطفی و نبی اله صنوبری با تقدیم هدایا و متبرکات تقدیر کردند.

شهید علی اصغر فلاح متولد سال ۴۵ بود که در سال ۶۲ زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت در فکه به شهادت رسید وی از جمله شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس می‌باشد، مادر شهید علی اصغر فلاح عنوان داشت که مردم کاری کنند که خون شهدا پایمال نشود و راهشان همیشه ادامه داشته باشد و دعا کرد که ان شاالله جوانان در زندگی موفق و موید باشند.

در فرازی از وصیت نامه شهید اصغر لطفی آمده که ما ملت ایران باید به (هل من ناصرینصرنى) حسین (ع) لبیک گوییم و ادامه دهنده‌ راه حسین (ع) و شهداى اسلام باشیم.

شهید نبی اله صنوبری اینگونه به همسرش سفارش می‌کند که دخترم مریم را زینب گونه و پسرم مجتبی را حسین گونه بار بیاور تا از سربازان حضرت مهدی باشند.

انتهای پیام/ خبرنگار رضا کریمیان

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید