» اخبار جدید » عزاداران صادق آل محمد(ص) میهمان چای روضه چایخانه حضرت رضا(ع) شدند
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

عزاداران صادق آل محمد(ص) میهمان چای روضه چایخانه حضرت رضا(ع) شدند

۶ خرداد ۰۱ 2۰46

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،اجتماع بزرگ عزاداران رئیس مکتب و مذهب شیعه به رسم ۲۰ سال گذشته در میدان صادقیه با مشارکت خادمیاران کانون های خدمت رضوی، شهرداری و هیئت ها و مساجد و بسیج منطقه ۵ تهران با شکوه خاصی برگزار شد.

مراسم عزاداری با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین صالح نیا سخنانی در باب شهادت امام صادق علیه السلام و حضور پر شور مردم در همایش سلام فرمانده استادیوم آزادی بیان کرد.

در ادامه با حضور خادمیاران به همراه پرچم متبرک و اجرای آئین پرچم گردانی، حاج سعید حدادیان، عبدالرضا هلالی و محمد حسین حدادیان به مرثیه سرایی پرداختند و حاضرین با اجرای روضه خوانی اشک ریختند.

خادمیاران از ساعت ۷ صبح بعد از آماده سازی چایخانه میزبان میهمان های آقا امام رضا علیه السلام شدند و با پخش نواهای خاص امام رضایی علاوه بر معنوی شدن فضا، دلها به سوی حرم امام رضا علیه السلام برده شد.

شایان ذکر است در حین برگزاری مراسم میزهای خدمت سلامت، مشاوره‌ حقوقی، کانون علمی و کارآفرینی و اشتغال در غرفه کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ دایر و به مراجعین خدماتی نظیر مشاوره و غربالگری فشارخون و نسخه نویسی توسط خادمیار پزشک حاضر ارائه شد.

موکب شهدای باغ فیض، موکب انصار المهدی(عج)، موکب مسجد صادق آل محمد(ص)،طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد خمینی (ره) و طرح نذر نان با هدف شناسایی حامیان جدید در حاشیه میدان دایر بود.

در پایان مراسم یکی از خادمیاران از حس و حال و تجربه خود در مواجهه شدن با عزاداران گفت، در مراسم امروز نغمه های دلنشین زیادی را شنیدم، لحظه های نابی را دیدم از خادمیارانی که همگی به عشق خدمت در زیر پرچم و سایه ولی نعمتمان، امام مهربانی ها در محل حاضر شده بودند.

وی گفت، آقایی کنار خیابان ایستاده بود بهش چایی تعارف کردم اولش نمی خواست بخوره اما وقتی بهش گفتم بفرما چای امام رضا(ع) هست بی درنگ لیوان چایی را برداشت یک لحظه بغضش ترکید و اشکش جاری شد همراه با گریه چایی را نوشید…. ،در ادامه به آمدن پیرمردی کنار چایخانه اشاره کرد، پیرمرد با برداشتن چای پرسید قند ندارید؟ گفتم چای شیرین امام رضا (ع) هست همانی که داخل حرم مطهرش قبلا خورده اید نوش جان. سرش پایین بود، با بالا آمدن سرش دیدم چشمانش پر از اشک بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید