» اجتماعی » باید نگاه شهید مطهری در اجرای جشنواره «چهل‌چراغ» جاری شود
اجتماعی

باید نگاه شهید مطهری در اجرای جشنواره «چهل‌چراغ» جاری شود

۲۳ مرداد ۹۵ 1۰17

[ad_1]

علی شاه حاتمی کارگردان تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» با اشاره به این که جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» که مزین به نام امام حسین (ع) است در مسیر درست و هدفمندی قرار دارد، گفت: برگزاری جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» براساس سیره و حقیقت زندگی امام حسین (ع) بنا شده است.

وی افزود: اگر دست اندرکاران این جشنواره مردمی بتوانند نگاهی که شهید مطهری به قیام امام حسین (ع) و عاشورا داشتند را در مسیر برگزاری این جشنواره مهم جاری کنند؛ قطعاً به حقیقت عاشورا نزدیک می‌شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین شناسایی» با اشاره به ارزشهای این جشنواره مردمی، اظهار کرد: پرداخت به سیره و حقیقت زندگی امام حسین (ع) از ویژگیهای شاخص این جشنواره و اساساً وجه تمایز این رویداد فرهنگی در عرصه برنامه‌های فرهنگی است. بنابراین باید هدفمند و استوار برگزار شود.

شاه حاتمی بیان کرد: به نظرمن برای برگزاری جشنواره‌هایی از این دست باید نیتی خالص وجود داشته باشد و در غیراین صورت نمی‌توان به تداوم رویدادهایی از این دست امیدوار بود.

کارگردان مجموعه تلویزیون «خوش رکاب» با اشاره به حضور جوانان فیلمساز در نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» گفت: تمرکز اصلی جشنواره بر فیلم کوتاه و مستند است که یکی از امتیازها توجه به همین اشتیاق جوانان برای ساخت فیلم کوتاه و مستند درباره امام حسین (ع) است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره مردمی «چهل چراغ» دارد، گفت: همانطور که اشاره کردم اگر نیت درست باشد، هر فعالیت فرهنگی که برای امام حسین(ع) برگزار شود، موفق خواهد بود. بنابراین اگر خالصانه در این راه قدم برداشته شود، هم در اجرا و هم در کیفیت، شاهد اتفاق های خوب در این جشنواره خواهیم بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید