» اجتماعی » ماه رمضان ماه مهمانی معنوی و بندگی به درگاه خدایی است
اجتماعی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - صفحه اصلی

ماه رمضان ماه مهمانی معنوی و بندگی به درگاه خدایی است

۲۳ اسفند ۰۲ 1۰51

بگزارش خبرنگار آسمانی نیوز:
معاون اقتصادی قرارگاه اباصالح المهدی(عج) سادات کشور گفت: ماه رمضان ماه مهمانی معنوی و بندگی به درگاه خدایی است، کسانی از این فضیلت بیشترین بهره را می‌برند که این دعوت را لبیک گفته و با تکیه بر روحیه خود سازی قدم در مسیری می‌گذارند که رضایت الهی و خیر و برکت را بهره می‌گیرند.
محسن امرایی گفت : فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ماه سجده عشق، علاوه برایجاد فضایى معنوى و صمیمى در جامعه، فرصتى براى دعا و نیایش و شب زنده دارى و یارى جستن از درگاه احدیّت است که معنویتى ملکوتى و اُنس با محبوب جاودانه را پدید مى آورد و شهد مناجات و نیایش را به کام انسان مى‌چشاند. این معنویت به اندازه اى است که مقام معظم رهبرى از آن به عنوان “قطعه اى از بهشت” یاد مى کند که “خداوند در جهنم سوزان دنیاى مادى ما، آن را وارد مى کند”.
امرایی افزود: خداوند متعال بشریت را در این ماه پاس داشته و دعوت‌نامه‌ای ارسال کرده تا در ضیافت الهی حضور پیدا کنند و با قرائت قرآن، مناجات و راز و نیاز با خدای خود خلوت کرده و عبودیت خود را نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: علت عظمت ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم در این ماه پرخیر و برکت است و در کلام الهی سری نهفته که دوستداران قرآن کریم و انس‌گرفتگان با این کلام الهی می‌توانند از آن لذت ببرند.
امرایی گفت : با پیوندی که میان سال نو و ماه مبارک رمضان در روزهای پیش رو رقم خورده، قرار است بهار طبیعت همزمان با بهار قرآن غبار از دل و جان بندگان و اهل زمین زدوده شود و با صیقلی بر روح و جان بندگان زمینه برای ارتباطی عاشقانه با خالق زمین و آسمان مهیا شود.
وی افزود : انجام وظایف شرعی در ماه رمضان موجب تقویت جنبه روحانی و معنوی مؤمنانی است که خود را در برابر وسوسه‌های نفسانی و شیطانی ایمن می‌سازند و با باز بودن درگاه توبه در ماه رمضان برای بهبود اعمال و رفتار خود تلاش می‌کنند.
معاون اقتصادی قرارگاه اباصالح المهدی(عج) سادات کشور در پایان گفت : اکنون با مصادف شدن ایام ماه مبارک رمضان و سال نو تازگی روح و و جان را نباید در لابه‌لای تازگی‌ها و غبار روبی‌های سطحی از امور دنیوی گم کرد بلکه باید با تلفیقی از این ۲ امر حال و احوال خوب و معنوی را بر روح و جان شهر و دیار تزریق کرد

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید