» صفحه اصلی » آماده باش ۴۸ ساعته دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی/ مدیران استان تا روز شنبه حق مرخصی و مأموریت ندارند
صفحه اصلی

آماده باش ۴۸ ساعته دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی/ مدیران استان تا روز شنبه حق مرخصی و مأموریت ندارند

۱۰ آذر ۹۵ 1۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امشب در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان با دو موضوع بارندگی‌های پیش‌بینی‌شده هواشناسی و توزیع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

وی افزود: هواشناسی استان در ۴۸ تا ۵۸ ساعت آینده برای حوزه جنوب استان ۱۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است که با توجه به اینکه بارندگی آینده اولین بارندگی استان است امکان بارندگی سیل بسیار زیاد است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در این جلسه مقرر شده تا پایان ساعت اداری روز شنبه همه دستگاه‌های اجرایی با امکانات کامل به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ باشند و به شهرداری‌ها دستور داده‌شده که مباحثی را که برای جلوگیری از وقوع سیل وجود دارد مدنظر خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده مدیران اجرایی استان نباید به مأموریت و مرخصی بروند خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید تا روز شنبه در آماده باش کامل به سر برده و امکانات آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد از طرفی با توجه به سیل احتمالی دستگاه‌هایی از قبیل راه و شهرسازی، مدیریت آب و فاضلاب روستایی و سایر دستگاه‌ها باید آمادگی کامل داشته باشند.

بازوند با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۱۰ نفر در استان براثر وقوع سیل کشته می‌شوند تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در استان لرستان وجود دارد نبود راهدار هواشناسی در  استان لرستان است که قرار شده با مشارکت استان و سازمان هواشناسی کشور نسبت به خریداری این راهدار اقدام شود.

استاندار لرستان بابیان اینکه بیشترین احتمال بارندگی آینده در رابطه با جنوب استان است اظهار داشت: در صورتی‌که اتفاقی رخ دهد دستگاه‌های اجرایی استان در حال آماده‌باش کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع‌ شده است افزود: از این میزان ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بود که بین ۱۵ تا ۲۰ دستگاه اجرایی استان توزیع شده است.

بازوند با بیان اینکه از ۱۴۱ میلیارد اعتبار داده‌شده حدود ۲۶ میلیارد تومان به کمک‌های بلاعوض تخصیص داده‌شده است عنوان کرد: این اعتبار به کسانی که در طول سال ۹۵ به وسایل منازلشان خسارت وارد شده از طریق بنیاد مسکن باید پرداخته شود مشروط به اینکه تخصیص این اعتبار ابلاغ شود.

وی بیان کرد: از ۱۴۱ میلیارد اعتبار تخصیص داده‌ شده حدود ۶۸ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی با بهره قرض‌الحسنه و بهره پایین است که این میزان اعتبار توسط بنیاد مسکن بین آسیب دیدگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید