» صفحه اصلی » ۵ پایگاه اورژانس به مرکز مدیریت حوادث استان زنجان اضافه می‌شود‌
صفحه اصلی

۵ پایگاه اورژانس به مرکز مدیریت حوادث استان زنجان اضافه می‌شود‌

۵ دی ۹۵ 0۰20

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا زراعتچی امروز در حاشیه آیین افتتاح پایگاه اورژانس هوایی زنجان اظهار داشت: ایران با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی جزو ۱۰ کشور نخست بلاخیز جهان و شش کشور نخست آسیا است.

وی ابراز کرد: با توجه به وجود راهه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور در استان زنجان و شرایط ویژه جوی، افزایش استقرار پایگاه‌های اورانس هوایی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از این مرکز در زنجان هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان به افتتاح ۱۱ پایگاه اورژانس در مدت یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد پایگاههای استان زنجان به ۴۸ مرکز رسیده که ۱۵ مورد آن شهری و ۳۳ مرکز جاده‌ای است.

وی افزایش پایگاههای اورژانس را از برنامه‌های پنج ساله پنجم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد اهداف این حوزه محقق شده و آمادگی داریم تا پایان سال پنج پایگاه دیگر راه به‌ بهره‌برداری برسانیم.

زراعتچی میانگین فاصله پایگاههای اورژانس و بعد مسافت آنها در جاده‌های اصلی را ۳۰ کیلومتر برشمرد و گفت: در استان زنجان این مسافت به ۲۶ کیلومتر کاهش یافته و با جانمایی واحدها امکان پوشش جاده‌های فرعی و روستایی اطراف آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین حضور اکیپ‌های اورژانس به محل حادثه در شهرها ۸ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه است که این ارقام در استان زنجان به ترتیب به ۶ و ۱۲.۵ دقیقه رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان امدادی ابهر بیان کرد: امسال تعداد متخصصان اورژانس در مراکز بیمارستانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به انجام ۲۸ هزار و ۶۷۱ مأموریت در سال ۹۴ ابراز کرد: ۷ هزار و ۷۹ مورد از این مأموریتها مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بوده و سال گذشته سه مادر باردار توسط بالگرد به بیمارستانها منتقل شدند.

زراعتچی تعداد مأموریت‌های انجام شده توسط اکیپ‌های اورژانس از ابتدای سال تا پایان آذرماه را ۲۳ هزار و ۲۸۸ مورد عنوان کرد و افزود: ۶ هزار و ۲۸۵ مورد از این مأموریتها به تصادفات جاده‌ای و شهری اختصاص دارد.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت و حضور به موقع نیروهای اورژانس بیان کرد: در مأموریت‌های امسال در حضور تکنسین‌ها هیچ مورد فوتی اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید