» صفحه اصلی » ۲۴۰ مکان فاقد پروانه کسب در بوکان شناسایی شد
صفحه اصلی

۲۴۰ مکان فاقد پروانه کسب در بوکان شناسایی شد

۱۴ بهمن ۹۵ 0۰4

[ad_1]

یونس عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوکان، اظهار داشت: امسال تعداد ۱۵۷ فقره پروانه کسب در رسته‌های همگن از سوی اتحادیه خواربارفروشان بوکان صادر شده و تعداد ۴۷ فقره پروانه نیز تمدید شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال ۲۰۴ فقره پروانه کسب جدید صادر شده و  برای ۱۵۷ نفر شغل ایجاد شده است.

عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی مراحل صدور پروانه کسب در شهرستان بوکان به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد، افزود: سامانه ایرانیان اصناف به عنوان پنجره واحد برای دریافت پروانه کسب و صدور استعلام‌های مورد نیاز و تسریع در امورات صنفی اصناف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان قشر خواربارفروشان را بزرگترین قشر اصناف این شهرستان تلقی کرد اظهار داشت: ۱۲۰۰ واحد صنفی در رسته خواربار فروشی و سایر رسته‌های همگن تحت مدیریت این اتحادیه در سطح شهرستان بوکان در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند و امید می‌رود با حمایت‌های لازم از این قشر با یک برنامه ریزی و هدف گذاری مطلوب در سال ۹۵ بتوان زمینه رضایت مندی مصرف کنندگان، رونق فضای کسب و کار، تحرک و پویایی و در نهایت جامه عمل پوشاندن به اهداف و سیاست دولت را در زمینه رونق کسب و کار فراهم آورد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان بوکان با اشاره به تعداد هیئت مدیره این اتحادیه افزود: اتحادیه خواربارفروشان بوکان تنها اتحادیه‌ای است که در بین سایر اتحادیه‌های این شهرستان دارای ۷ نفر هیئت مدیره و ۱ نفر بازرس بوده و جلسات آنها به طور منظم هر دو هفته یکبار درباره بررسی مسائل صنفی خواربارفروشان و رسته‌های همگن تشکیل شده و تصمیمات لازم در چارچوب قانون نظام صنفی اتخاذ می‌شود.

عباسی گفت: با تعامل و همدلی مابین هیئت مدیره اتحادیه خواربارفروشان بوکان از اول سال ۹۵ با بازرسیهای انجام گرفته در شهر و روستا تعداد ۲۴۰ مکان فاقد پروانه کسب شناسایی شده و اخطاریه‌های لازم بر حسب ماده ۲۷ قانون نظام صنفی صادر شده است و متعاقب آن از این تعداد حدود ۱۶۰ متصدی نسبت به تشکیل پرونده صنفی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه خواربارفروشان بوکان از سال ۹۲ تا سال ۹۴ توانسته است به عنوان اولین اتحادیه برتر شهرستان معرفی شود گفت: این اتحادیه از سال ۹۲ با یک نفر مدیر اجرایی توانست به مدت ۳ سال متوالی به عنوان برترین اتحادیه شهرستان و حتی استان آذربایجان غربی انتخاب شود.

عباسی ساماندهی مراکز عرضه کننده محصولات دخانی را یکی دیگر از برنامه‌های سال ۹۵  اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال طی بازرسی‌های به عمل آمده ۲۲۰ مکان عرضه کننده محصولات دخانی در بوکان شناسایی و برای ۱۵۰ مکان با رعایت آیین نامه مربوطه مجوز فروش محصولات دخانی صادر شده است

وی افزود: بر اساس ماده ۲ قانون نظام صنفی، عضویت کلیه افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه خواربارفروشی و سایر رسته‌های همگن تحت پوشش در اتحادیه آزاد است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید