» صفحه اصلی » انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر اردبیل تصویب شد
صفحه اصلی

انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر اردبیل تصویب شد

۳ اسفند ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شامگاه دوشنبه جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در حالی برگزار شد که بحث تصویب انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر اردبیل در دستور کار اعضای شورای شهر اردبیل قرار گرفت.

سهم شهرداری اردبیل از محل انتقال پادگان ارتش ۵۱ درصد است

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در این جلسه با اشاره به بحث تفاهم‌نامه شهرداری و ارتش در راستای انتقال پادگان به خارج از شهر اردبیل، اظهار داشت: مساحت پادگان ارتش در داخل شهر اردبیل در حدود ۳۰ هکتار است که در راستای انعقاد تفاهم‌نامه جلساتی بین شهرداری اردبیل و هیات اجرایی پادگان ارتش برگزار شده و این موضوع در قالب برگزاری ۳ جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بررسی شده و به تصویب اعضای شورای شهر اردبیل رسید.

علیرضا سلیمانی گفت: تقریبا تمامی اعضای شورای شهر اردبیل با انتقال پادگان به خارج ازشهر اردبیل موافق هستند که طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته از محل انتقال پادگان ارتش،‌ ۵۱ درصد سهم شهرداری و ۴۹ درصد نیز سهم ارتش در نظر گرفته شده است که حوزه شهرداری اکثرا معابر و خیابان‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: طرحی که مشاوره مربوطه برای زمین پادگان ارتش بعد از انتقال در نظر گرفته است، شامل احداث ساختمان‌های مسکونی و تجاری در این منطقه می‌باشد که این موضوع باعث افزایش تراکم ۱ و نیم برابری این منطقه می‌شود که مشکلاتی از قبیل ایجاد ترافیک و آلودگی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: نباید قابلیت و ظرفیت زمین پادگان ارتش را مختص به آپارتمان‌سازی و احداث ساختمان‌های تجاری کنیم و شهرداری اردبیل باید در مراحل بعد از انتقال به بحث‌های معماری و شهرسازی مناسب در این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری اردبیل تشکیل شود

سید غنی فروزان، عضو شورای شهر اردبیل در ابتدای این جلسه و در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: تنها راه خروج از بن‌بست و توسعه شهر اردبیل جلب و جذب سرمایه‌گذار است که برای انجام حمایت‌های مناسب ازسرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی و تسهیل روند سرمایه‌گذاری، باید سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری اردبیل تشکیل شود.

وی گفت: یکی از مشکلات شهرداری اردبیل نداشتن درآمد پایدار است که باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت بگیرد تا شاهد ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری اردبیل باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: انتقال پادگان ارتش به خارج ازشهر اردبیل بسیار حائز اهمیت بوده چرا که گلوگاه شهری اردبیل بازگشایی می‌شود و در رابطه با ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل نیز، انتظار داریم تندیس‌های زیبا و مناسبی برای این میادین طراحی و نصب شود.

فروزان تصریح کرد: حل مشکل فاضلاب شهری اردبیل یکی دیگر از مشکلاتی هست که نیازمند رسیدگی بوده چرا که در حال حاضر فقط ۵۰۳ کیلومتر فاضلاب شهری در اردبیل اجرا شده که باید به هزار کیلومتر می‌رسید؛از استاندار اردبیل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید