» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » نشست نگاره‌های مینیاتور در تاریخ هنر اسلامی برگزار می‌شود
سینما و تئاتر

نشست نگاره‌های مینیاتور در تاریخ هنر اسلامی برگزار می‌شود

۱۴ فروردین ۹۶ 0۰32

[ad_1]

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست نگاره‌های مینیاتور در تاریخ هنر اسلامی در جوار عتبه علویه روز سه شنبه ۱۵ فروردین مصادف با ۶ رجب‌المرجب به مناسبت هزار و بیست و پنجمین سالروز وفات شیخ مفید برگزار می‌شود.

این نشست با حضور ارتکین ارطغل متخصص در نگاره‌های اسلامی از ترکیه، علی الحجی استاد دانشگاه کوفه و سخنرانی از راه دور استاد محمود فرشچیان برپا می‌شود.

به همین مناسبت از تمثال فرضی شیخ مفید عالم شیعی رونمایی می‌شود، این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مؤسسه دارالتراث به نشانی نجف اشرف، پل ثوره العشرین، خیابان البرید المرکزی تحت اشراف بیت آیت‌الله سیستانی برگزار می‌شود.

 

 

براساس این گزارش، شیخ مفید که نام کاملش «محمد بن محمد بن نعمان» است در سال ۳۳۶ هجرى در حوالى بغداد دیده به جهان گشود، وی در یک خانواده پرسابقه و اصیل در تشیع و از سلاله نیکان و پاکان به دنیا آمد. سراسر وجود خاندان او مالامال از عشق به ‏اهل بیت رسالت(ع) بود، شیخ مفید از چهره‏‌هاى بسیار درخشان شیعه در جهان اسلام است. ابن ندیم در فن دوم از مقاله پنجم «الفهرست‏» که درباره متکلمان شیعه بحث مى‌‏کند، از او به عنوان «ابن المعلم» یاد کرده و او را ستایش مى‏‌کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید