» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » واقعه غدیر بازخوانی شد
سینما و تئاتر - کانون های خدمت رضوی استان تهران

واقعه غدیر بازخوانی شد

۱۴ تیر ۰۲ 2۰64

نمایش پیام غدیر توسط خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران و گروه نمایش دختران فاطمی در دوسانس به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم و همزمان با سالروز ولادت امام هادی (ع) به روی صحنه رفت.
به گزارش آسمانی نیوز ، محمد امین قاضی مسئول کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم از اجرای نمایش پیام غدیر خبر داد و گفت: بازسازی غدیر یک کار معرفتی است و صرفا نمایش شادی و برگزاری جشن نیست، ما باید غدیر را به مردم و جهان بشناسانیم و پیام رسان رسول خدا (ص) در غدیر باشیم.
وی عنوان کرد:نمایش پیام غدیر با هدف بازخوانی واقعه غدیر طبق روایات تاریخی اشاره شده در کتاب اسرارغدیر تالیف محمد باقر انصاری در دوسانس ۱۰الی ۱۲ درحسینیه شهید آتوت و ۱۷الی ۱۹ در مسجد ثارالله(ع) همزمان با سالروز میلاد خجسته امام هادی (ع)و ایام دهه ولایت و امامت توسط گروه دختران فاطمی ویژه بانوان به روی صحنه رفت .
محمد امین قاضی خاطر نشان کرد: در نمایش متن خطبه غدیر و بیعت حجاج با پیامبر و امیرالمومنین اجرا و همزمان با تکرار حاظران بیعت با امیرالمومنین(ع) تجدید می شود و فضای معنوی خاصی ایجاد می شود .
وی گفت: پخش آیات نازل شده و نحوه بیعت زنان با حضرت علی (ع) در حجه الوداع، اجرای مسابقه ویژه بزرگسالان و کودکان و قرائت دعای فرج به نیت بیعت باامام زمان(عج) در آخر نمایش از جلوه های ویژه این نمایش بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید