» مطالب گذشته » توجیه ۵۰۰ روحانی کاروان‌های مستقر در مناطق ۱ و ۲ و ۳ در مکه/ جزئیات چادرهای حاجیان ایرانی در عرفات
مطالب گذشته

توجیه ۵۰۰ روحانی کاروان‌های مستقر در مناطق ۱ و ۲ و ۳ در مکه/ جزئیات چادرهای حاجیان ایرانی در عرفات

۲ شهریور ۹۶ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در این همایش که حدود ۵۰۰ تن از روحانیون کاروان‌ها حضور داشتند حجج الاسلام احمدی مدیر آموزش بعثه و پروانه مدیر جذب روحانیون بعثه مقام معظم رهبری درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در کاروان‌ها به تفصیل سخن گفته و از روحانیون کاروان‌ها خواستند که با همکاری مدیران و رابطین فرهنگی در این زمینه هر چه بیشتر تلاش کنند.
تجلیل از خانواده شهدا، یاوران حجاج و بیان سیاست‌های مورد نظر در خصوص ایام تشریق و لزوم همراهی روحانیون در توجیه زائران برای اسکان در چادرهای جدید در سرزمین عرفات از دیگر محورهای مورد تاکید سخنرانان در این همایش بود.

 

دراین همایش ضمن تشریح دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به عرفات، مشعر و منا تصریح شد که روحانیون و مدیران کاروان‌ها با هماهنگی کامل نسبت به اجرایی شدن این موارد و توصیه‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص ایام تشریق اقدام کنند.

نگاهی به امکانات فراهم شده برای اسکان حجاج ایرانی در عرفات

چادرهای جدید در حال نصب در منطقه استقرار حجاج ایرانی در سرزمین عرفات نسبت به چادرهای پارچه‌ای و موقت سابق از نظر استحکام و ارتفاع بسیار متفاوت تر و مناسب تر هستند.
خیمه‌های جدید حج امسال در عرفات وسیع، بلند، از جنس نسوز و مجهز به کولر گازی و روشنایی نیز در آنها پیش بینی شده است.

 

مساحت چادرهای عرفات با یکدیگر متفاوت است و نحوه توزیع فضای داخلی آن در بین کاروان‌های حجاج با حضور کارشناسان سازمان حج و زیارت و مدیران منتخب مجموعه‌ها و کاروان‌ها درحال بررسی و تصمیم گیری است.

به هر زائر در محوطه زیر چادر عرفات حداکثر ۱.۴۰ مترمربع فضا تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید