» مطالب گذشته » دولت ریشه فساد اقتصادی و رانت را بخشکاند/ بهانه‌جویی دولت قبل در این دولت نخ نما شده است
مطالب گذشته

دولت ریشه فساد اقتصادی و رانت را بخشکاند/ بهانه‌جویی دولت قبل در این دولت نخ نما شده است

۶ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

احمد علی‌مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،  با اشاره به رویکردهای دولت دوازدهم اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان بزرگوار شهید باهنر و رجایی را گرامی‌ می‌دارم و هفته دولت را به همه کسانی که در راستای خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم تلاش می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم؛ اگر نبود وجود شهیدان رجایی و باهنر حجت بر دولتمردان تمام نمی‌شد این دو شهید با دوری از رفاه‌زدگی و تجمل‌پرستی سرلوحه کار خود را خدمت به مردم قرار دادند و به همین دلیل تا ابد در دل و جان مردم ماندگار هستند زیرا از نیت الهی به فرموده رهبر فرزانه انقلاب در خدمت به مردم و حل مشکلات آنان برخوردار بودند و هدف آنان از خدمت تنها جلب رضایت حق تعالی بود.

علی‌مقدم با بیان اینکه ایام پر شور انتخابات گذشته و مراسم تنفیذ و تحلیف نیز سپری شده است، ادامه داد: اکنون نوبت کار و تلاش و به فرمایش مقام معظم رهبری وقت اقدام و عمل منتخبان مردم است و دیگر صرفنظر از اینکه وزرای منتخب متعلق به کدام جناح سیاسی هستند تنها انتظاری که مردم دارند انجام وظایف قانونی دستگاه‌های تحت امر وزیر مربوطه و سایر نهادهای دولتی است برای تحقق مطالبات به حق مردم و بهانه‌جویی دولت قبل در این دولت دیگر نخ نما شده است و اگر اشکال و ایرادی از دولت قبلی گرفته می‌شود باید بدانند دولت قبل خودشان بودند که تبعاً باید اشکالات و نارکارآمدی‌های دولت قبلی خود را بر طرف کنند.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی طی روندی که تداعی‌گر تعامل مثبت با دولت بود از مانع‌تراشی بر سر راه دولت جلوگیری کرد تا با تشکیل پر قوت دولت بر توان آن بیافزاید و بهانه از دست آن گرفته شود، اکنون دولت است که می‌ماند با وعده‌های خود و ادای دین به مردم که با حضور بی‌بدیلشان و مشارکت در صحنه‌های گوناگون انقلاب این پیام را به دولت مخابره کردند آنچه وظیفه ما بود به‌جای آوردیم حال نوبت شما است.

وی ادامه داد: اولویت‌ها، رویکردهای کلان و خط‌ ‌مشی راهبردی دولت آقای روحانی قطعاً باید منطبق بر مسیری باشد که رهبر فرزانه انقلاب برای دولت ترسیم کرده‌اند وسه اولویت اصلی مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال و تولید، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان است.

مقدم خاطرنشان کرد: مورد اول در گرو دو چیز است یک اینکه دولت اشتغال زایی و تولید را جدی گرفته و در همه حوزه‌ها تمام توان خود را بر آن مصروف کند و دوم اینکه اقتصاد مقاومتی به طور کامل وارد فاز عملیاتی شود و در همه بخش‌ها مدیران هم و غم خود را در تحقق آن قرار دهند که اگر اینگونه شود به دنبال آن معیشت مردم نیز بهبود می‌یابد زیرا زنجیره‌های به هم پیوسته‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در زمینه تعامل گسترده با دنیا به جز دو سه کشور گفت: این موضوع در گرو ارتباطات گسترده دولت با دنیا و اثبات حسن نیت ایران است و این مهم حاصل نمی‌شود جز اینکه در همه نقاطی که دستگاه دیپلماسی می‌تواند حضور داشته باشد زمینه کمک و مساعدت ایران را فراهم کند‌ تا این مهم محقق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع سوم معظم له اشاره به برجام فرمودند زیرا برجام نمود کاملی از تحکم خواست سلطه‌طلبان بر ایران برای پذیرش مطالبات آنان بود.
مقدم افزود: اگر دولت بتواند مواضع به حق ایران را در برجام به کرسی بنشاند و با اتخاذ سیاست‌هایی که از موضع صلابت و اقتدار برخواسته باشد می‌توان انتظار عقب‌نشینی سلطه‌طلبان را داشت.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: نکاتی را هم معظم له در دیدار اخیرشان هم به دولت متذکر شدند ایشان توان، ظرفیت‌های کشور و نیروی انسانی کشور را داری قابلیت‌هایی می‌دانند که این مقدار تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و شاه کلید تحقق آن را در گرو خلاصی از وابستگی به نفت ذکر می‌کنند و از طریق رفتن به سمت اقتصاد مردمی و مولد و اینکه بر اقتصاد رانتی و نفتی تکیه نشود.

وی تصریح کرد: اقتصاد مبتنی بر نفت غیر مولد است و میزان اشتغال زایی آن نسبت به صنایع دیگر پایین ارزیابی می‌شود به جز آنکه دولت دست از خام فروشی بردارد و به فرآوری آن روی آورد. اگر بدنه دولت بر طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب هماهنگ یک دست و یک صدا باشد و در تصمیمات به پشتوانه یاری یکدیگر حرکت کنند یقیناً محقق شدن اهداف مورد نظر دور از دسترس نیست.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: تاکید چند باره معظم له بر نقد پذیر بودن دولت نشان از مشکل جدی دولت در این حوزه دارد سیستمی که نتواند صدای مخالف را بشنود و از دل نقدها راه ثواب را برگزیند به تدریج محکوم به خودکامگی است.

مقدم ادامه داد: قطعاً از راه دور و از پایتخت و پشت در‌های بسته و در فضایی انتزاعی و در خلا در مورد واقعیت‌های بیرونی جامعه و مردم تصمیم گرفتن خالی از اشکال نیست و همانطور که معظم له تاکید فرمودند دولت باید به میان مردم آمده و از نزدیک واقعیت‌های زندگی مردم را درک کند و با قابلیت‌ها و توانمندی‌های هر استانی از نزدیک آشنا شود و در جریان مسائل و معضلات هر منطقه‌ای از نزدیک قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اگر دولت به میان مردم بیاید، افزود: شاید موجب شود تا میزانی از رفاه‌زدگی و اشراف‌زدگی برخی مسؤولان جلوگیری کرده و آنان خود را هم طراز زندگی مردم کنند که اگر غیر این باشد و مسؤولان با استفاده از قدرت و رانتی که در اختیار دارند زندگی خود را از قاطبه مردم جدا کنند به تدریج گسل و شکاف بین مردم و مسؤولان عمیق‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت باید بر طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب به کمک حرکت‌های خودجوش مردمی آمده یا از آن الگو گرفته و یا در جهت تقویت آن کمک رسانی کند.
کارشناس سیاسی تصریح کرد: وزرا متوجه باشند که در انتخاب افراد و مدیران زیردست خود سه گزینه کارآمدی، انقلابی و جهادی بودن را لحاظ کنند که در این صورت کار کشور به سامان می‌رسد و اگر نه موفقیتی کسب نمی‌کنند.

مقدم ادامه داد: اگر مدیران مرتباً بر زیر مجموعه خود نظارت را اعمال و برنامه‌های آنان را رصد کنند و در چهار دیواری اتاق خود را محبوس نکرده از نزدیک در جریان اقدامات آنان قرار گیرند احتمال خطا و اشتباه پایین می‌آید. 

وی افزود: این را هم باید بدانیم که هیچ مسأله‌ای همچون فساد اقتصادی و رانت به انقلاب ضربه نمی‌زند لذا باید دولت با کمک دو قوه دیگر ریشه رانت و فساد را در هر جناح، لباس و با وجود هر وابستگی باشد، بخشکاند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: اگر مسؤولان اجرایی پیش از انجام هر طرح و اقدامی بر طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب از برنامه دقیق و مدون برخوردار بوده و پژوهش‌های علمی در آن زمینه صورت گرفته باشد و بدانند بر طبق نیازسنجی از کدام نقطه آغاز کرده و جهت حرکتشان به چه سمتی باید باشد هیچ زمان در طی مسیر راه را به اشتباه طی نمی‌کنند.

مقدم تصریح کرد: چه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به مسؤولان جرات و جسارت خطرپذیری می‌دهند و می‌فرمایند برخی کارها مستلزم هزینه کرد برخی فرصت‌ها است نترسید و اگر آن اقدام را سنجیده می‌دانید با قوت پیش بروید و بدانید ما مامور به نتیجه نیستیم بلکه وظیفه ما صرفاً انجام ماموریت‌های محوله است.

وی تاکید کرد: در نهایت معظم له دست می‌گذراند بر اینکه یک مدیر فعال و دانا اولویت‌سنجی کرده با اهم و مهم کردن امور پیش‌بینی می‌کند آینده هر حرکتی به کجا منتهی می‌شود و با سنجش پیش و پس کارها به اولویت‌های اساسی کشور می‌پردازد و انرژی و توان خود را بر اموری که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند، مصروف نمی‌کند.

مقدم همچنین گفت: معظم‌له از دولت خواستند به آمار تورم و رکودی که دستگاه‌های مسؤول می‌سنجند اکتفا و بسنده نکنند و بدانند این آمار صرفاً بر روی کاغذ ارزش دارد و نشان‌دهنده وضع واقعی مردم نیست بنابراین اولویت اساسی دولت دوازدهم بر بهبود وضعیت معیشتی مردم قرار گیرد تا کرامت انسانی مردم پاس داشته شود مردمی که شایسته بهترین‌ها هستند.

وی در پایان گفت: بر اساس فرمایش مقام شرط برطرف شدن همه مشکلات و محقق شدن همه برنامه‌ها در گرو داشتن نیروهای انقلابی با روحیه جهادی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید