» مطالب گذشته » از چهره مغموم برخی مدیران تا تاج گل بزرگ خیرین برای آقای وزیر
مطالب گذشته

از چهره مغموم برخی مدیران تا تاج گل بزرگ خیرین برای آقای وزیر

۶ شهریور ۹۶ 2۰86

[ad_1]

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین‌ معارفه سید محمد بطحایی وزیر جدید آموزش و پرورش و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر سابق این وزارتخانه امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مسئولان حوزه ستادی در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

– در چند دقیقه به آغاز مراسم، مردوخی پیشکسوت خبرنگاری که قصد نشستن در قسمت‌های جلویی سالن را داشت با برخورد لفظی مأموران سالن روبه‌رو شد که با وساطت یکی از مسئولان آموزش و پرورش ختم به خیر شد و البته در همان ردیف دوم سالن نشست.

– قرار بود مراسم ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شود که تنها با ۵ دقیقه تأخیر و در ساعت ۱۵:۳۵ آغاز شد.

– به دلیل حضور معاون اول رئیس‌جمهور، ورود و خروج افراد به سالن مراسم، به شدت کنترل می‌شد.

– حضور پر شور و پررنگ خبرنگاران و عکاسان در این مراسم قابل توجه بود که با استقبال گرم روابط عمومی آموزش و پرورش نیز مواجه شدند.

البته جایگاهی که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود در انتهای سالن بود یعنی جایی که نه نور مناسب داشت و نه شرایط مناسب برای حضور خبرنگاران بود.

– مراسم با تلاوت قرآن توسط یکی از دانش‌آموزان آغاز شد.

-گروه سرود دانش‌آموزان از منطقه چهارده که شامل دانش آموزان دختر و پسر و بالباس های زردرنگ بود، در مراسم امروز به اجرای سرود پرداخت.

– مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تاج گل بزرگی به مراسم آمده بود که در جلوی درِ ورودی سالن قرار گرفت.

– در مراسم امروز چهرهای نگران و مغموم برخی از مسئولان فعلی که در بیم و امید به سر می‌برند، از حواشی این مراسم بود به شکلی که برخی از آنها حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نمی‌شدند.

– حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در مراسم امروز حضور داشت.

– امروز برخی معاونان قبلی وزارت آموزش و پرورش نیز در مراسم حضور داشتند که می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری معاون حقوقی و امور مجلس دوران وزارت فانی اشاره کرد.

– در این مراسم معاون اول رئیس‌جمهور، تابلوی زیبایی از آیه «وَإِن یَکَادُ» به دانش آشتیانی اهدا کرد و در ادامه حکم رسمی وزارت بطحایی را به وی اهدا کرد.

– فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر سابق آموزش و پرورسش در سخنرانی خود امروز به دلیل عدم حضورش در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت کوتاه کوشیدم تحول را در گفتمان آموزش و پرورش سرلوحه قرار دهم، عنوان کرد: تلاش کردم به سوی تمرکز زدایی حرکت کنم، پرورش خلاقیت را بر محفوظات مقدم کنم، معلم را به فرآیند تصمیم‌گیری داخل کنم، زمینه‌های ایجاد سازمان نظام معلمی را فراهم کنم، زمینه ایجاد نظام رتبه‌بندی معلمان را آماده کنم، وضع بانک سرمایه و صندوق ذخیره را بدون ملاحظه هیچ رابطه‌ای سامان دهم، معوقات را به حداقل برسانم و باب حضور در مدارس را باز کنم.

وی ادامه داد: وقتی دیدم نوسازی و تحول نظام آموزش و پرورش نیازمند مناسبات و لوازمی است که من فاقد آنها هستم، ترجیح دادم به مجموعه مفید بازگردم.

– جهانگیری نیز امروز به وضعیت معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان زندگی و وضع مالی خوبی ندارند. بعد از رتبه‌بندی معلمان خودم تغییر خاصی در بین معلمان ندیدم و معلم همچنان در پیچ و خم مشکلات گرفتار شده است.

جهانگیری ادامه داد: دولت با تمام محدودیت‌هایی که دارد آمادگی دارد کمک کند و روش‌هایی پیدا کنیم تا مشکلات حل شود و معلمان و مدارس وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی افزود: باید شرمنده باشیم که هنوز مدرسه کپری در نقطه‌ای از کشور باشد و باید کمک کنیم مشکلات آموزش و پرورش را مرتفع کنیم.

– سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز قول داد که تحول را با شتاب شروع کند.

– علی زرافشان معاون آموزش متوسطه که کاندیدای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم محسوب می‌شود و چند روز قبل از اعلام لیست نهایی، انصراف داده بود و گفته می‌شود دلیل آن کسالت بوده است، در مراسم امروز حضور داشت و عنوان کرد «کسالتی ندارد».

– از غایبان مراسم امروز، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بود که قبل از آغاز مراسم، از این سمت برکنار شده بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید