» مطالب گذشته » فیلم‌های دفاع مقدس برایم غیر قابل باور بود/وظیفه زنان در دوران جنگ دشوار است/کار بعدی هم دفاع مقدسی است
مطالب گذشته

فیلم‌های دفاع مقدس برایم غیر قابل باور بود/وظیفه زنان در دوران جنگ دشوار است/کار بعدی هم دفاع مقدسی است

۱۲ آبان ۹۶ 0۰4

[ad_1]

فریبا امینیان بازیگر تئاتر که اخیراً در نمایش «نذار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی مهدی نصیری در سالن سایه تئاتر شهر بازی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: این نخستین کاری است که در عرصه دفاع مقدس انجام دادم، اولش احساس کردم که این کار با خود واقعی‌ام خیلی فاصله دارد چرا که من اصلا در دوران جنگ نبودم و سن و سالم به جنگ نمی‌خورد.

وی در ادامه افزود: بنابراین از اواخر جنگ تصاویر کمرنگی دارم و تنها به واسطه فیلم‌هایی که دیدم یا کتاب‌هایی که خواندم مطالعاتی دراین عرصه داشتم اما همیشه فیلم‌های دفاع مقدس را دوست نداشتم چرا که آنقدر کلیشه‌ای بود و از رزمنده‌ها قهرمانانی غیر قابل باور می‌ساخت،‌که نمی‌توانستم آنها را باور کنم.

امینیان که همسر عباس جمشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، در ادامه گفت: زمانی که متن نمایش نذار این خواب تعبیر بشه را خواندم،‌برایم خیلی ساده و انسان‌ها زمینی آمدند،‌آنچه کار آقای نصیری را برایم متمایز کرد همین پرداخت به زن‌ها و اینکه زن‌ها هم قهرمانان جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ به خودی خود واژه ترسناکی در هر کشوری است، افزود:‌زن‌ها می‌پذیرند که مردهایشان به جبهه بروند اما در این نمایش به یک باره چند زن براساس یک خواب مشترک به سراغ همسرانشان می‌روند تا مانع شهید شدن آنها شوند، اما با صحبت‌هایی که همسرانشان می‌کنند آنها قانع می‌شوند که وظیفه همسرانشان دشوارتر و والاتر از آن است که جبهه و جنگ را رها کنند.

امینیان یادآور شد: آنچه من تصور می‌کنم این است که وظیفه زنان سخت تر است من این را درک کردم زمانی که با یک سری بانوان اقوام صحبت کردم، همه متفق القول این چشم انتظاری‌ها و ترس از دست دادن شوهر و پسر و فرزند را داشتند، درست است که اهداف مشترک است اما برخی مسائل دفاع از حریم خانواده، پذیرفتن همسر در جنگ و شهادتش، بزرگتر بچه‌ها به تنهایی یا دلتنگی نوعروسان سختی دیگری دارد.

وی درباره لهجه مشهدی خود در نمایش گفت:‌من مشهدی نیستم اما تمرین کردم که به خوبی از پس نقش بربیایم خود آقای نصیری مشهدی بودند به من کمک کردند با اینکه من دیر به گروه پیوستم و اوایل شهریور ماه به کار اضافه شدم امیدوارم که به خوبی از پس نقش برآمده باشم.

امینیان همچنین توضیح داد:‌جالب است که کار بعدی من هم دفاع مقدسی است یک کار تئاتر در حوزه هنری در ژانر دفاع مقدس به کارگردانی مهرنوش دارا که تمریناتش به تازگی شروع شده است.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید