» اجتماعی » «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» با الیف شافاک
اجتماعی

«۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» با الیف شافاک

۲۱ خرداد ۹۸ 1۰14

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این رمان که در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) به زبان انگلیسی در سراسر جهان منتشر شد، ساختاری متفاوت دارد. لیلا، قهرمان داستان، مرده است ولی ذهن او به مدت ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه به حیاتش ادامه می‌دهد و تمام زندگیِ لیلا با همهٔ فراز و نشیب‌هایش در همین دقایق، به خاطرش می‌آید.

سؤال فلسفی و علمی‌ای که این رمان پیش رویِ‌ خوانندگان می‌گذارد، این است: چه خواهد شد اگر ذهن انسان، پس از لحظهٔ مرگ، برای چند دقیقهٔ گران‌بها، به فعالیتش ادامه دهد؟ دقیقاً ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه؟

الیف شافاک پُرفروش‌ترین نویسندهٔ ترکیه و یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان است. او به زبان ترکی و انگلیسی می‌نویسد و تاکنون بیش از ۱۰ رمان از او منتشرشده است که در میان آن‌ها «ملت عشق» از دیگر آثار او پرفروش‌تر و مشهورتر است. شافاک در دانشگاه‌های مختلف ترکیه، آمریکا و انگلستان تدریس کرده است. تاثیرپذیری از اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین به‌نوعی در تمام آثارش کاملاً مشهود است.

 آثار شافاک به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. وی هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند. «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» همراه با انتشار جهانی، با ترجمهٔ علی سلامی توسط انتشارات مهراندیش منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید