» اخبار جدید » برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرقدس تجلیل شد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرقدس تجلیل شد

۷ اردیبهشت ۰۱ 1۰13

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرقدس با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی، برگزیدگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی با همکاری قرارگاه فرهنگی، کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی و جمعی از نهادهای فرهنگی در کتابخانه مرکزی شهرقدس برگزار شد.

این جشنواره از ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به کار کرد و تا پایان آذرماه با معرفی ۶ عنوان کتاب در رده‌های سنی مختلف ادامه داشت.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس با بیان اینکه بهترین راه فرهنگ‌سازی و ترویج آموزه‌ها در جامعه مسئله کتابخوانی است، بیان داشت: کتابخوانی رضوی موجب برکت در این زمینه‌ است و باید در این فرهنگ‌سازی به تقویت نماز تاکید شود و مدارس مروج این امر باشند.

وی گفت: نویسندگان در قلم زدن‌های زندگی اهل بیت به موضوعاتی بپردازند که کرامات، نگاه حکمرانی دینی، محرومیت‌زدایی و مدیریت خانواده نیز توجه کنند تا مردم با برداشت آموزه‌ها از سیره زندگی این بزرگواران نیز بهره‌مند شود.

سیده فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و مسوول کانون‌ خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی شهرستان قدس در ادامه مراسم اظهار داشت: ۱ هزار و ۸۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند و یکی از ویژگی‌های دوره یازدهم افزایش قالب‌های مشارکت مردم در جشنواره بود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر موارد چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک، بخش‌هایی مانند شعرسرایی و قصه‌گویی از منابع جشنواره، بخش ویژه ناشران و مروجان رضوی، پویش برای امام زمانم و معرفی منابع آزاد مرتبط نیز اضافه شد وبا استفاده از فضای مجازی علاقه‌مندان با استقبال قابل توجهی شرکت کردند و در پایان جشنواره از برگزیدگان آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید