» سیاست » احزاب و شخصیت ها » حسین کنعانی مقدم تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا: شکست‌خورده اصلی میدان غزه نتانیاهو، صهیونیست‌ها و آمریکا هستند
احزاب و شخصیت ها - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی

حسین کنعانی مقدم تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا: شکست‌خورده اصلی میدان غزه نتانیاهو، صهیونیست‌ها و آمریکا هستند

۲۹ مهر ۰۲ 3۰181

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: روسیه، چین و کشورهایی که صاحب حق وتو در شورای امنیت هستند، باید با قطعنامه‌هایی جلوی تجاوز رژیم‌صهیونیستی را بگیرند و برای مجازات‌شان اقدام کنند.

به گزارش «بهارستان آنلاین» ؛ حسین کنعانی مقدم تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا ، در خصوص حملات اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه گفت: رژیم‌صهیونیستی یک رژیم تروریست و جنایتکار است که بارها مرتکب جنایت جنگی بسیاری در طول تاریخ موجودیت خود شده است. از جنگ‌هایی که در سال‌های ۴۸ و ۶۷ مرتکب شد تا جنایت‌هایی که در دیریاسین، صبرا و شتیلا، قانا و کفرقاسم انجام داد، تمام این کارنامه پر از جنایت است. این رژیم این بار با جنایتی که در بیمارستان غزه انجام داد، نمره‌ای را به خود داد که ماحصل تمام نمرات جنایات جنگی گذشته‌اش بود و همه را به طور یک جا به جهانیان نشان داد.

وی افزود: رژیم‌صهیونیستی به دنبال ایجاد سرزمین سوخته در غزه است و تئوری‌ آن بر مبنای سرزمین سوخته است که با عملیات وحشیانه و اقدامات سبوعانه مردم را از غزه کوچ داده و مجبور به مهاجرت اجباری کند، بعد زیرساخت‌های آن را نابود کند و مجددا به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند. در این تئوری دست از هیچ کاری برنمی‌دارد و همه ابزار مختلف از جمله بمب‌های مارک ۸۱۴ آمریکا را که یک تنی است در حمله به بیمارستان استفاده کرد و مرتکب چنین جنایتی شد اما مردم فلسطین نشان دادند که با این جنایات میدان را خالی نمی‌کنند و برعکس تمام مردم مسلمان جهان، گروه‌های مقاومت وارد غزه شدند. فلسطینی‌ها دیگر تنها نیستند و یک جهان اسلام را به همراه خودشان دارند و به فرموده رهبری، رژیم‌صهیونیستی هم نمی‌تواند شکست بزرگی که تاکنون مرتکب شده است را ترمیم کند. شکست‌خورده اصلی میدان نتانیاهو، صهیونیست‌ها و آمریکا هستند؛ چه شکست نظامی، اطلاعاتی و چه سیاسی و پیروز میدان هم مردم فلسطین هستند و تاکنون هم نشان دادند که این قدرت مقاومت و ایستادگی را با تمام این جنایات حفظ کردند و در صحنه حضور دارند.

کنعانی مقدم در مورد رفتار دوگانه حقوق‌بشری کشورهای غربی و آمریکا در خصوص مسأله فلسطین و غزه گفت: استاندارد دوگانه و دبل استانداردی که در دنیا و در طول سال‌ها موجودیت رژیم‌ آپارتاید صهیونیستی و استکبار جهانی وجود داشته است در بحث حقوق‌بشر و مسائلی درخصوص جنگ‌های مختلف که اتفاق افتاده کاملا مشهود است. استکبار براساس منافع خودش همه‌چیز را تعبیر و تفسیر می‌کند و به نفع خودش عمل می‌کند. از یک طرف می‌گوید من مخالف تروریسم هستیم اما تروریسم را به تروریسم خوب و بد تقسیم می‌کند و می‌گوید تروریست خوب کسی است که در مسیر منافع آمریکا حرکت کند. یک زمان برای آن‌ها القاعده و داعش تروریست خوب می‌شوند و تروریست بد را کسانی می‌داند که علیه منافع آمریکا عمل می‌کنند. گروه‌ها و نهضت‌های آزادی‌بخش و مقابله‌کننده با اشغالگری را جزو گروه‌های تروریست بد می‌شناسد و رفتارش هم همین دوگانگی را در خودش دارد و همراهانش هم همین‌طور هستند یعنی انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهایی که در جبهه استکبار هستند، می‌بینیم مواضع سیاسی‌شان در خیلی از مواقع همین‌گونه است.

وی افزود: اگر رژیم‌صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی می‌شود و کودک‌کشی می‌کند آقای بایدن به تل آویو می‌رود، دست دوستی می‌دهد و تمام امکانات نیروی دریایی و هوایی آمریکا را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهد و از آن طرف مدعی حقوق‌بشر و آزادی و دموکراسی است، این تئاتری که غربی‌ها بازی می‌کنند برای مردم کاملا آشکار شده و از این نفاق، دورویی و دوگانگی دیگر نمی‌توانند علیه ملت‌ها استفاده کنند.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که سازمان‌های حقوق‌بشری برای مقابله با این جنایت‌ها باید چه اقداماتی انجام دهند، گفت: به دلیل آنکه بودجه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌بشری توسط صهیونیست، آمریکا و دلارهای نفتی تأمین می‌شود همیشه در مسیر منافع غرب حرکت می‌کنند و هیچ‌موقع حقیقت را بیان نمی‌کنند و بر عکس به نوعی ابزار سلطه برای هژمونی غرب در جهان هستند و این فقط ملت‌ها و مردم هستند که از مردم بی‌گناه حمایت می‌کنند خم‌اکنون هم همانطور که می‌بینید سازمان‌های مردم‌نهاد در میدان حضور پیدا کردند و علیه این جنایات واکنش نشان می‌دهند.

وی در مورد ضرورت اقدام جدی برای ارسال غذا و دارو برای مردم غزه گفت: در دنیا به این صورت است که سازمان‌های مردم‌نهاد، امدادگران، هلال‌احمر و صلیب‌سرخ براساس کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی در زمان جنگ مصون هستند و باید امنیت‌شان برای ارسال کمک و دارو و نیروی امدادگر و غذا تأمین شود و معبرهایی هم برای این کار باید تعبیه شود و هرگونه تعرض به مراکز امدادی و بیمارستانی محکومیت جهانی دارد و جزو جنایات جنگی محسوب می‌شود. جنگ هم قواعد خاص خودش را دارد. منتهی رژیم‌صهیونیستی پایبند به این موارد نیست. بنابراین اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث برداشته شدن محاصره غزه خصوصا از دریا است که کشتی‌ها بتوانند کمک‌هایشان را برسانند. یکبار هم مردم ترکیه در سال‌های گذشته اقدام کردند که کمک‌هایشان را برسانند ولی رژیم‌صهیونیستی حمله کرد و تعدادی از کسانی که می‌خواستند کمک کنند را به شهادت رساند و لکه‌ننگی در دامان رژیم‌صهیونیستی در این‌خصوص وجود دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: به نظر می‌رسد جهان عرب و کشورهای اسلامی باید ابزار خودشان را در رابطه با برداشته شدن محاصره غزه به کار گیرند و غزه از این حالت خارج شود. روسیه، چین و کشورهایی که صاحب حق وتو در شورای امنیت هستند، باید با قطعنامه‌هایی جلوی تجاوز رژیم‌صهیونیستی را بگیرند و برای مجازات‌شان اقدام کنند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید