» اجتماعی » بازدید «رئیس سازمان دارالقرآن» از باشگاه خبرنگاران تسنیم / تشریح طرح «سنجش دانش قرآنی مردم» در نشست اختصاصی
اجتماعی

بازدید «رئیس سازمان دارالقرآن» از باشگاه خبرنگاران تسنیم / تشریح طرح «سنجش دانش قرآنی مردم» در نشست اختصاصی

۲۶ مرداد ۹۵ 0۰54

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» مهدی قره‎شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن امروز با حضور در باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» پس از اینکه در نشستی اختصاصی پاسخگوی خبرنگاران حوزه قرآن و عترت درباره مسائل قرآنی کشور بود،  ضمن بازدید از تحریریه و بخشهای مختلف، از نزدیک در جریان فرایند تولید اخبار توسط خبرنگاران این باشگاه قرار گرفت.

قره‌شیخ‌لو در نشست اختصاصی با خبرنگاران حوزه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» با اشاره به طرح «سنجش دانش قرآنی مردم» گفت: ایده این طرح از رصد خلأ فعالیتهای پژوهشی در حوزه قرآنی کشور آغاز شد. همچنین دریافتیم تاکنون بر اساس فرضیات, تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‎ریزی‌های کلان قرآنی در کشور داشتیم، بنابراین سال گذشته تصمیم گرفتیم یک آمار تقریبی نسبت به دانش قرآنی مردم به دست آوریم.

وی با انتقاد از اینکه آمار دقیق یا حتی نسبی نسبت به توانمندی مردم در حوزه تلاوت و فهم قرآن نداریم و باید این سنجش هرچه زودتر انجام شود، تصریح کرد: مسئولین آموزشی کشور در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی به آماری نسبی نسبت به عدم توانمندی روخوانی یا صحیح‌خوانی قشر بالایی از این جمعیت دست یافتند، اما آمار دقیقی نسبت به توانمندی دیگر اقشار مردم جامعه نسبت به روخوانی و فهم قرآن نداریم, در این راستا با معاونت پژوهش سازمان تبلیغات وارد مذاکره شدیم تا در مرحله اول در سطح استان تهران این سنجش را انجام دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به محورهای طرح سنجش دانش قرآنی مردم گفت: طرح «سنجش دانش قرآنی مردم» در سه محور در حال پیگیری است که عبارتند از «توانمندی در صحیح‌خوانی قرآن»، «فهم اجمالی مفاهیم قرآنی», به این صورت که چند نفر از کسانی که توانایی صحیح‌خوانی قرآن را دارند، توانایی درک معنا و برداشت از آیات قرآن را دارند و «سنجش معلومات قرآنی».

قره‎شیخ‌لو با اشاره به «سنجش معلومات قرآنی» به عنوان دیگر محور طرح «سنجش دانش قرآنی مردم» خاطرنشان کرد: محور سنجش معلومات قرآنی را  در دو مرحله انجام خواهیم داد: مرحله اول را جهت کسبِ بازخورد با جمعیت آماری ۱۰۰ نفره و مرحله دوم را با جمعیتی ۱۲۰۰ نفره آغاز خواهیم کرد و این محور  تا پایان آذرماه انجام می‌شود. همچنین شاخصها و فرمهای مربوط به محور سوم آماده شده است.

مشروح این نشست طی روزهای آتی به‌همراه گزارش تصویری و فیلم آن در خبرگزاری تسنیم منتشر خواهد شد.

انتهای‌پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید