» سیاسی » «دیپلماسی لبخند» فرصتهای ایران را از بین برده/ترکیه فهمید بدون کمک ایران ثبات ندارد
سیاسی

«دیپلماسی لبخند» فرصتهای ایران را از بین برده/ترکیه فهمید بدون کمک ایران ثبات ندارد

۲۷ مرداد ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه (۲۷ مرداد)‌ با عنوان «واجب ممنوع» در پاتوق رسانه برگزار شد، گفت: آنچه مسلم است آمریکا در طول این مدت یعنی قبل و بعد از انقلاب  تمام تلاش خود را داشته تا در منطقه دخالت کند و از کشورهایی که ظرفیت این کار را دارند به عنوان ژاندارم منطقه و پیگیری منافع آمریکا استفاده کند.

وی افزود: یک زمانی کشور ما پایگاه اصلی آمریکا برای نقش‌آفرینی در منطقه بود و سایر کشورهای منطقه در نقش حمایت‌کننده بودند و ما آن زمان مسئول تامین خواسته‌های استکبار در منطقه بودیم. حال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این جابجایی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس حیات استکبار را در جلوگیری از گفتمان اسلامی دانست و گفت: حیات آمریکا و کشورهای استکباری در جلوگیری و زمین‌گیر کردن گفتمان اسلامی است و اینکه بتوانند یک اسلام قلابی که به تعبیر حضرت امام (ره) اسلام‌ آمریکایی است را مطرح کنند. جریان دیگری هم هست که آن اسلام انحرافی است که از دل آن جریان تروریستی داعش بیرون می‌آید.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه، خاطر نشان کرد: اتفاقی که اخیرا در ترکیه افتاد به آنها ثابت شد که بدون کمک ایران نمی‌توان ثبات را ایجاد کرد.

وی در ادامه به بهترین گزینه برای آمریکا که بتواند منافعش را در منطقه پیش ببرد اشاره کرد و گفت: طبیعتا برای آمریکا گزینه مناسبی که بتواند منافع آنها را پیش ببرد عربستان است. با اینکه این کار عربستان برایش پرهزینه است و یکی از هزینه‌های آن این است که با آمریکا  در ارتباط باشد و روابطش را با رژیم صهیونیستی را علنی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به فعالیت عربستان در زمینه توسعه حضور آمریکا در منطقه اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌توانست نقش بسیار مهمی در این مسئله ایفا کند که متاسفانه استفاده از «دیپلماسی لبخند» به جای «دیپلماسی اقتدار» باعث از بین رفتن این فرصت شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید