» صفحه اصلی » گسترش پیام‌های سلامتی در فضای مجازی موجب سردرگمی افراد شده است
صفحه اصلی

گسترش پیام‌های سلامتی در فضای مجازی موجب سردرگمی افراد شده است

۳۱ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, امروزه افراد به دلایل مختلف و برای کسب امکانات بهتر بیش از آنچه باید به بدن خود فشار وارد می‌کنند و اصول حفاظت سلامت را نادیده می‌گیرند.

از طرفی با پیشرفت فناوری روز به روز حجم وسیعی از اطلاعات از جمله در حوزه سلامت در فضای مجازی و رسانه‌ها به فضای فکری ما افزوده می‌شود و گاهی این داده‌ها آنقدر گسترده و متناقض‌اند که متاسفانه به جای بهبود کیفیت زندگی منجر به سردرگمی و تشویش ذهنی می‌شود.

همچنین برداشت‌های غلط از علم، آن را به ابزاری برای اقتصادهای مصرفی تنزل داده و سوء استفاده از این داده‌ها، دنیا را به بازار بزرگ عرضه و تقاضای انواع محصولات مکمل، تقویتی، آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است.

از جمله برداشت‌های غلط درباره داده‌های علمی تبلیعات وسیعی است که در رابطه با مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر ریز مغذی‌ها صورت می‌گیرد؛ در نتیجه همگی به دنبال وارد کردن حجم بیشتری از این مواد به بدنمان البته با حداقل کالری ممکن هستیم!

از دیدگاه طب سنتی افراد باید با توجه به مزاجشان غذا بخورند تا سلامت بمانند

و از دیدگاه طب سنتی افراد باید با توجه به مزاجشان غذا بخورند تا سلامت بمانند مصرف ریز مغذی‌ها و مکمل‌ها به تنهایی نمی‌تواند نیازهای بدن را تامین کند؛ اگر افراد به صرف اینکه این تبلیغ مواد در شبکه های مجازی منتشر می‌شود, صحیح باشد ولی نباید به این مطالب منتشر شده اعتماد کرد و فقط باید افراد متخصص در این زمینه‌ها نظر بدهند.

همچنین در برنامه‌های آشپزی می‌بینیم که آشپز برنامه از مخلوط کردن ماهی ( نماینده امگا۳)، توت فرنگی ( نماینده ویتامین سی)، شیر ( سرشار از کلسیم)، لوبیا ( پروتئین گیاهی) و غیره بی هیچ ابایی غذایی بسازد و سپس با آب و تاب در مورد رنگ و مزه‌اش و این که باب میل کودکان است سخن می‌گوید و البته در آن میان تا می‌تواند از انواع سرویس‌های قابلمه، نوشابه‌ها، و دسرها و غیره رونمایی می‌کند!

اما هیچ فکر کرده‌ایم که آیا معده و دستگاه گوارش آدمی قادر به هضم این مواد در کنار هم هست یا نه؟ آیا هیچ بررسی انجام شده است که این مواد وقتی در معده کنار هم قرار می‌گیرند چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟

افراد بسیاری این ریز مغذی‌ها را ضامن سلامت خود می‌دانند و هزینه‌های زیادی بابت انواع مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها می‌پردازند اما خود می‌بینند که آن طور که می‌خواهند و باید، سالم نیستند، پس علت چیست؟

علت این است که حفظ تندرستی یا بازیابی آن قواعد و قوانینی دارد که بدون رعایت کردن آن‌ها علی رغم استفاده هر چه بیشتر از مکمل‌ها و داروهای تقویتی و غیره به مقصود نخواهیم رسید و استفاده از این مواد، جایگزین ضررهای حاصل از عدم رعایت اصول تندرستی نمی‌شود. باید افراد مزاج خود را بشناسند و طبق مزاج غذا بخورند اگر افراد احساس می‌کنند که غذاهای سرد اذیتشان می‌کند نباید تا مدتی بخورند یا با مصلح خود مصرف کنند تا از بروز مشکل در بدن پیشگیری کنند.

البته باید دانست که هدف ما زیر سوال بردن پیشرفت‌های علمی و یا تمایل به بازگشت به گذشته نیست اما به نظر می‌رسد باید کمی به نگاه‌هایمان عمق دهیم و منتقدانه به موضوعاتی که هر روزه می‌شنویم و می‌بینیم, بیندیشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید