» سیاسی » حمایت قدرت‌های جهانی از تروریسم سبب گسترش ناامنی در منطقه شد
سیاسی

حمایت قدرت‌های جهانی از تروریسم سبب گسترش ناامنی در منطقه شد

۴ مهر ۹۵ 0۰41

[ad_1]

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، سلمان الجمیلی وزیر برنامه‌ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق ظهر امروز یکشنبه (۴ مهر) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اشتراکات تاریخی و مذهبی میان دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات پارلمانی فیمابین است.

وی مبارزه با افراطی‌گری و گروه‌های تروریستی را وظیفه همه کشورهای منطقه دانست و افزود: سیاستهای نادرست و حمایت عملی قدرتهای جهانی و برخی کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی باعث گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر راه حل سیاسی و دیپلماتیک و تداوم سیاستهای جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه تاکید کرد.

 لاریجانی با اشاره به فرصتهای فراوان تجاری و بازرگانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: رفع موانع بانکی، تسهیل مراودات تجاری شرکتهای خصوصی و لغو روادید زائران ایرانی و عراقی می تواند به توسعه و گسترش تبادلات اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک فراوانی کند.

سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق با قدردانی از حمایتها و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق گفت: دو ملت ایران و عراق مانند دو برادر هستند و حمایتهای جمهوری اسلامی مانع بزرگی در برابر افراط‌گرایی و اندیشه‌های تکفیری در منطقه است.

وی با اشاره به روند رو به رشد مبادلات اقتصادی میان دو کشور افزود: با اجرایی کردن هر چه سریع‌تر توافق نامه‌های امضا شده می توان به افزایش سطح مبادلات تجاری دو جانبه شتاب بخشید.

 وزیر برنامه‌ریزی عراق بر تداوم رایزنی‌ها و مذاکرات مستمر میان مقامات عالی رتبه دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، رفع موانع اقتصادی و توسعه مراودات در عرصه‌های مختلف میان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید