» سیاسی » دستگاه دیپلماسی مددکار و یاور پیشرفت اقتصادی است
سیاسی

دستگاه دیپلماسی مددکار و یاور پیشرفت اقتصادی است

۱۱ مهر ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۱ مهرماه) قوه مقننه در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور درباره فعالیت دستگاه دیپلماسی در جهت دیپلماسی اقتصادی گفت: همانگونه که در کمیسیون هم عرض کردم دستگاه دیپلماسی در دولت یازدهم وظیفه‌ای برای خود تعریف کرده که مددکار و یار پیشرفت اقتصاد کشور پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد. 

وی ادامه داد: وزارت خارجه تمام توان خود را برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر دستگاه دیپلماسی امروز، فرهنگ توسعه کشور و کمک به پیشرفت و صادرات غیرنفتی و وارد کردن سرمایه خارجی و فناوری در جهت اهداف نظام و دولت است. 

ظریف ادامه داد: وزارت امور خارجه برای فعالیت بیشتر در دیپلماسی اقتصادی بر آموزش سفرا و ایجاد انگیزش میان آنها در جهت کمک به اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه در این راه در ابتدای مسیر قرار دارد، گفت: وزارت خارجه باید یاور تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باشد.

این وزیر دولت یازدهم با بیان اینکه در سه سال گذشته شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را تعدیل کردیم، ادامه داد: دلیل این امر برای جذب سرمایه برای کشور است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اینکه وزارت خارجه موانع قانونی را برای تبادلات اقتصادی از سر راه فعالان اقتصادی در منطقه بین‌المللی برداشته است یک دستاورد اولیه است.

ادامه دارد…

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید