» سیاسی » نحوه انتخاب کمیسیون‌های تخصصی توسط نمایندگان تعیین شد
سیاسی

نحوه انتخاب کمیسیون‌های تخصصی توسط نمایندگان تعیین شد

۱۱ مهر ۹۵ 0۰19

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کردند.

وکلای ملت پس از بحث و بررسی ماده یک این طرح را حذف و ماده دو این طرح را تصویب کردند.

براساس ماده ۲ این طرح ماده ۴۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح و دو تبصره به آن الحاق شد.

طبق این مصوبه مجلس مقرر شد هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیئت رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

وکلای ملت در تبصره یک نیز مصوب کردند فرم امتیازبندی و دستورالعمل اجرایی این ماده براساس شاخص‌های تحصیلات، سوابق اجرایی و سوابق نمایندگی مرتبط و سابقه عضویت در کمیسیون، ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط هیئت رئیس مجلس تهیه شده و به تصویب جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی می‌رسد.

همچنین در تبصره ۲ مقرر شد به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یکدیگر، معاونت قوانین موظف است همزمان با شروع فعالیت شعب، اسامی نمایندگان را به همراه تحصیلات، سوابق اجرایی و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها (در صورت برخورداری از سابقه نمایندگی) تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

بهارستان‌نشینان در ادامه با بررسی ماده ۳ این طرح، ماده ۴۱ قانون و تبصره یک آن را اصلاح و تبصره ۳ آن را حذف کردند.

بر اساس این مصوبه مجلس مقرر شد هیئت رئیسه پس از دریافت نظر شعب و تعیین امتیازبندی و رتبه‌بندی، نسبت به تکثیر و توزیع گزارش آن اقدام می‌کند. نمایندگان معترض می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت پس از توزیع گزارش اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیئت رئیسه تقدم کنند تا هیئتی مشترک، متشکل از هیئت رئیسه مجلس و روسای شعب با دعوت از نماینده معترض به امتیاز خود ظرف ۴۸ ساعت پس از انقضای مدت فوق به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر نمایندگان نظر هیئت مذکور در خصوص امتیاز قطعی است پس از اتمام این مراحل هیئت رئیسه نسبت به تعیین و اعلام فهرست اعضای کمیسیو‌ن‌های تخصصی بر مبنای امتیاز هر فرد اقدام می‌کند.

وکلای ملت در تبصره این ماده نیز مصوب کردند پس از اعلام اسامی اعضای کیمسیون‌های تخصصی در صورتی که هر یک از نمایندگان به کمیسیون انتخاب شده اعتراض داشت باشند می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت اعتراض خود را کتبا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کند تا هیئت مشترک فوق الذکر با استماع نظرات معترضان و بررسی اعتراض‌های واسطه نسبت به تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی تا ۴۸ ساعت پس از انقضای مهلت اعتراض اقدام کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید