» صفحه اصلی » در مکتب طب سنتی به‌دنبال نسخه‌پیچی برای خود و دیگران نباشیم
صفحه اصلی

در مکتب طب سنتی به‌دنبال نسخه‌پیچی برای خود و دیگران نباشیم

۱۱ آبان ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, در مکتب پزشکی ایرانی، برای حفظ سلامتی و معالجه بیماری‌ها, نگاه کلی و جامع به تمام اعضای بدن دارد.

همچنین با توجه به اقبال روزافزون جامعه به طب سنتی و داشتن پتانسیل‌های فراوان در مکتب پزشکی ایرانی برای پیشبرد سلامت و بهداشت جامعه، متأسفانه افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه دستورات و تجویزهایی می‌کنند که نه‌تنها از نظر قواعد و مستندات علمی ثابت شده روز قابل پذیرش نیست بلکه حتی نشانی از آنها را در کتب معتبر و مرجع طب ایرانی نمی‌توان یافت و به‌عکس گاهی دقیقاً مخالف نظرات و شیوه علمی کتب و دانشمندان مرجع این علم است.

مکتب پزشکی ایرانی دارای یک “سیستم و چهارچوب تشخیصی ــ درمانی مخصوص به خود” است و هر مطلبی در این حیطه باید در قالب اصول و مبانی این علم تفسیر شود اما متأسفانه روز به روز شاهد افزایش مطالب بی‌سند، بی‌اساس و به‌اصطلاح “من در آوردی” تحت عنوان طب سنتی هستیم.

در مکتب طب سنتی به‌دنبال نسخه‌پیچی برای خود و دیگران نباشیم چرا که نسخه‌های کلی قطعاً عوارضی را در پی خواهد داشت؛ برخی از نسخه‌های کلی مشاهده شده در سایت‌ها و کتاب‌های مدعی درمان با طب سنتی که قطعاً عوارضی در پی دارند.

مثلاً برای کاهش میل جنسی روزانه یک پیاله عدس مصرف کنید! ولی باید دانست که از نظر طب ایرانی مصرف زیاد عدس بدون مصلحات آن در طولانی‌مدت باعث غلظت خون می‌شود و کاهش بینایی را به‌دنبال دارد.

یا برای افزایش میل جنسی روزی سه بار دمنوش زنجبیل بنوشید! که باید دانست مصرف زنجبیل در افراد مستعد باعث بروز زخم گوارشی و خونریزی می‌شود!

یا اینکه برای بهبود خواب از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنید! که باید به این نکته توجه کرد که بی‌خوابی درجات سرد و گرم دارد یعنی برخی افراد از غلبه گرمی در بدنشان خوابشان نمی‌برد و برخی دیگر از غلبه سردی بی‌خواب می‌شوند که تشخیص نوع بی‌خوابی باید توسط متخصص مجرب صورت گیرد و افراد گرم‌مزاج با مصرف اسطوخودوس ممکن است, دچار بی‌قراری و سردرد شوند.

همچنین در بسیاری از کتب طب سنتی گوشت گاو گوشت بسیار غلیظی به شمار می‌رود که اکثر افراد از خوردن آن منع می‌شوند اما همین گوشت در مواقعی به افرادی که کارهای سنگین بدنی انجام می‌دهند توصیه می‌شود زیرا بدن آنها توان هضم چنین گوشتی را دارد و اگر این افراد فقط مواد غذایی لطیف بخورند توان جسمی خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/*

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید