» صفحه اصلی » نگاه دولت به ایجاد مرز رسمی در منطقه چیلات دهلران مثبت است
صفحه اصلی

نگاه دولت به ایجاد مرز رسمی در منطقه چیلات دهلران مثبت است

۲ آذر ۹۵ 0۰4

[ad_1]

سید حسینعلی موسوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در دهلران با بیان اینکه اولویت اصلی کاری استفاده از ظرفیت ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق است، اظهار داشت: در این زمینه ایجاد گذرگاه رسمی مرز در این شهرستان هم برای تردد و هم برای مبادلات اقتصادی از موضوعاتی است که به جد باید دنبال شود.

فرماندار شهرستان دهلران تصریح کرد: اگرچه طول خط مرزی این شهرستان این قابلیت را دارد که دو نقطه مرزی رسمی هم وجود داشته باشد اما با توجه به اقداماتی که برای نقطه مرزی چیلات انجام شده فعلاً پیگیری ایجاد این تقطه مرزی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ میلیارد تومان در این نقطه مرزی هزینه شده است ادامه داد: در نقطه مرزی چیلات قسمتی از راه دسترسی آسفالت شده و حدود ۲ هکتار زمین نیز تسطیح شده است.

وی افزود: نگاه مثبت دولت به این نقطه مرزی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش حجم پایانه مرزی مهران از نکات مثبتی است که امیدورای را برای بازگشایی این گذرگاه رسمی دوچندان می‌کند.

فرماندار شهرستان دهلران بیان کرد: پس از پایان برگشت زائران اربعین در فرصت مقتضی دیداری را با وزیر کشور خواهم داشت تا با تشریح اهمیت این نقطه مرزی بتوانیم برای توسعه زیرساخت‌ها اعتبارات لازم را تزریق کنیم.

موسوی گفت: البته دولت مقابل هنوز به صورت رسمی این نقطه مرزی را نپذیرفته و باید رایزنی‌های لازم تا پذیرش چیلات به عنوان مرز رسمی از طرف کشور عراق نیز انجام شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید