» صفحه اصلی » ۱۳۷ میلیون دلار کالا از استان زنجان صادر شد
صفحه اصلی

۱۳۷ میلیون دلار کالا از استان زنجان صادر شد

۳۰ دی ۹۵ 0۰12

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش‌امیری امشب در جلسه شورای صادرات استان زنجان ضمن ابراز تأسف از جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: از مجموع یک هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی استان زنجان ۱۰۰ مورد از آنها وارد بخش صادرات شدند.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده بخش‌های اقتصادی دولت یازدهم برای اشتغال حوزه آی.تی ابراز کرد: تولیدکنندگان استان زنجان محصولات خود را به ۳۴ کشور صادر می‌کنند و از ۳۷ کشور دنیا نیز کالا وارد استان می‌شود.

استاندار زنجان میزان صادرات از گمرک زنجان در ۹ ماه امسال را ۱۳۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ۱۹۸ میلیون دلار نیز به وادارت این استان در مدت ۹ ماهه اختصاص دارد.

وی مواد اولیه و ماشین‌آلات را کالاهای وارداتی به استان خواند و گفت: امسال چندین واحد صنعتی جدید در استان زنجان راه‌اندازی شده و خرید ماشین‌آلات رقم وارداتی را از میزان صادرات جلو انداخته است.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه مواد مصرفی وارد استان زنجان نمی‌شود، بیان کرد: ۹۹ درصد صادارت استان کالاهای تولیدی و مواد فرآوری شده است.

وی با اشاره به حرکت دستگاهها، بخش خصوصی و صادرکنندگان استان زنجان در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: شاید حجم ریالی و مبادلات تجاری گمرگ زنجان به اندازه گمرکات بزرگ کشور نباشد اما با گشایش‌های انجام شده همه روی ریل صادرات قرار گرفتند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید