» صفحه اصلی » آیت الله مصباح به محشورشدن با کدام شهید افتخار می‌کند+ فیلم
صفحه اصلی

آیت الله مصباح به محشورشدن با کدام شهید افتخار می‌کند+ فیلم

۲۸ بهمن ۹۵ 1۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علامه محمدتقی مصباح یزدی که بارها از علاقه خود به شهید شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور سخن گفته است، در بیانی خاص درباره این شهید گفت: اگر در قیامت من را به عنوان نوکر آقای ردانی‌پور در محشر حاضر کنند و بگویند به صدقه سر آقای ردانی‌پور تو را آمرزیده‌ایم، افتخار می‌کنم.

 

شهید ردانی‌پور که بود؟

شهید مصطفی ردانی پور، در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد. او در ایام نوجوانی، تحصیلات کلاسیک را رها کرد و به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. شهید ردانی پور سال اول طلبگی را در حوزه علمیه اصفهان سپری کرد. پس از آن برای ادامه تحصیل و بهره‌مندی از محضر فضلا و بزرگان راهی شهر قم شد و در مدرسه حقانی – تحت نظر آیت الله مصباح- به درس خود ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه شهید ردانی پور با عضویت در شورای فرماندهی سپاه یاسوج فعالیتهای همه جانبه خود را آغاز کرد. مدتی بعد نیز برای مقابله با تحرکات ضدانقلاب در کردستان، راهی این منطقه شد. با شروع جنگ تحمیلی، شهید ردانی‌پور به همراه عده‌ای از همرزمان خود از کردستان وارد جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان که در نزدیکی آبادان جبهه دارخوین مستقر بودند شروع به فعالیت کرد.

 

وی در کمتر از ۳سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد که این مهم ناشی از همت تلاش پشتکار و اخلاص در عمل این شهید عزیز بود. تاسیس لشگر ۱۴ امام حسین(ع) را باید نتیجه همراهی و تلاش های ردانی‌پور و شهید حسین خرازی دانست. حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور، سرانجام در ۱۵ مرداد ۱۳۶۲، در جریان عملیات والفجر۲ شربت شهادت نوشید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید