» استان ها » آذربایجان غربی » نادر قاضی پور مظهر ساده زیستی پیگیر حال محرومان
آذربایجان غربی - اجتماعی - سیاسی - صفحه اصلی - مجلس شورای اسلامی

نادر قاضی پور مظهر ساده زیستی پیگیر حال محرومان

۱۶ آذر ۹۹ 1۰41

 

 

یکی از کمالات اخلاقی انسان، زهد و ساده‏ زیستی است؛ در آموزه های دینی درباره مخالفت با تجمّلات دنیوی و دنیاگرایی، تأکیدات فراوانی وارد شده است.

یکی از اصول مهم در زندگی نادر قاضی پور هم همین ساده زیستی و جدیت در پیگیری امور است. ایشان ثابت کردند که اگر یک مسئول بخواهد مردمی باشد و الگویی برای دیگران باشد، باید همه اعمال و رفتارش شباهت به اکثریّت مردم جامعه-اش باشد. ازاین رو در زندگی ایشان نشانی از تجمّل و زرق و برق یافت نمی شود.

یادم می آید چند سال قبل که برای ملاقات مردمی با نماینده گیلان به مجلس رفته بودم اشتباها سر از راهرویی درآوردم که اتاق قاضی پور آنجا بود، با اینکه اتاقش پر بود از ارباب رجوع ولی مسئول دفترش به من گفت با آقای قاضی پور کار داری بفرما که البته من عذرخواهی کردم.

 

ساده زیستی و ساده پوشی ایشان به گونه-ای است که در برخی مواقع در دیدارهای مردمی، ساده و بی تکلف پای درد دل مردم می نشیند و در برخورد با دیگران مقام خود و مقام شخص مقابل برایشان مطرح نیست و همیشه جوری رفتار  می کند که خدا او را به میز و منصب وابسته نکند. با وجود گذشت سالها از خدمت مردمی و سمت وکالت مردم   هیچ تغییری در رفتار ایشان ایجاد نشده و خوی ریاست طلبی او را احاطه نکرده است.

اقای قاضی پور در همه شئونات خود سادگی را رعایت می کند. زمانی که به  نمایندگی مجلس انتخاب شد از تجملات دوری کرد و به یک وضعیت ساده اکتفا کرد. ایشان تشکیلات اتاق های مجلّل را مربوط به دوران کاخ نشینی می داند. نحوه لباس پوشیدن او نیز بسیار ساده است تا حدّی که دیگران به او انتقاد می-کردند تا به عنوان مقام وکالتی لباس نو بپوشد. همیشه با هرقشری بخصوص اقشار ضعیف جامعه وحوزه انتخابیه خوش برخورد بود و سادگی را رعایت می کرد؛ البته این سادگی را در جلسات خانوادگی نیز دیده می شد. زندگی شخصی ایشان نیز سرشار از سادگی بود؛ ایشان در دوران مجلس حقوقی را  که دریافت می کرد صرف تجملات و رفاه شخصی نمی کرد و در هیچ شغلی، وضعیت زندگی شان تغییری نکرد. در تردّدها و رفت و آمد ها سعی دارد خود را برتر مجلس نداند  از ماشین هایی که در مجلس به او تعلق می گرفت رضایتی نداشت و بیشتر به دنبال همسانی با مردم محروم بود تا خودنمایی

 

ایشان با صرفه جویی و بهره گیری از حداقل زندگی، از این که دیگران از امکانات او بهره ببرند، لذت می بردند. این رویه را هم در خانه و هم درصحنه اجتماع از خود نشان می داد.

زندگی آقای قاضی پور سرشار از مراعات است  صرفه جویی، هزینه و مصرف کمتر را،‌ به ویژه در شرائط زمانی فعلی که تحریم ها خیلی ها را در فشار گذاشته، برای تداوم انقلاب ضروری می داند و بر نیاز انقلاب به کار و تولید بیشتر از یک سو و مصرف و هزینه کمتر از سوی دیگر، جهت نیل به خودکفایی تاکید زیادی دارد

از جمله ویژگی های رفتاری دیگر اقای قاضی پور  که در تمامی دوران حیات سیاسی و اجتماعی، نمود زیادی دارد، خصلت مردم-داری و مردم باوری ایشان است. او همواره برای مردم احترام زیادی قائل است و معتقد است که بدون مردم، هیچ کاری نمی توان کرد. او چه زمانی که نماینده مجلس نبود و چه زمانی که بر مسند وکالت مردم  تکیه زد، فاصله اش با مردم هیچ تغییری نکرد و در هر فرصتی از توان و اندیشه خود در راه خدمت به مردم و پیشبرد امور و نیازهای مردم استفاده می کرد.

 

در راستای پیاده کردن عدالت اجتماعی ، وی اقداماتی نظیر خلق نهادهای رسیدگی کننده به مشکلات مردمی، توصیه أکید مبتنی بر نزدیک تر شدن مسئولین  به مردم به منظور درک راحت تر مشکلات آنان و پرهیز از هرگونه راحت طلبی و تشریفات و پرهیز از دریافت حقوق بیش از حد معمول را سرلوحه کارهای خود قرار داده که خیلی ها بر این موضوع شهادت می دهند.

 

قاضی پور به واقع  مردم گرا است و حل مشکلات مردم را بر خود واجب می داند و دفتر پیگیری مشکلات مردم را  برای این تشکیل داد که مراقب وضعیت مردم محروم باشد در مورد عقاید انقلابی خود صادقانه صحبت می کند و به محرومین عشق می ورزد و برنامه اساسی خود را همچون شعار انتخاباتی اش  مبارزه با فقر قرار داده است. در حفظ اموال بیت المال بسیار حسّاس و در این مورد حتّی نسبت به خانواده نیز تفاوتی قائل نیست.

 

بی شک توجّه به محرومان و دلسوزی واقعی برای پا برهنگان و زیردستان، از ویژگی های این قانون گذار است او بارها گفته: مردم ما خیلی خوب اند و از کمبودها و کسری ها گله ندارند. آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را درمی آورد، وجود تبعیضات ناروا و دوگانگی، غیرقابل تحمّل در عملکردها و سوء استفاده از بیت المال است وبس.

 

محمدامین سرکهکی فعال اجتماعی

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید