» اجتماعی » ۳ کاری که موفقیت آنها در گروی لذتجویی همسران از یکدیگر است
اجتماعی

۳ کاری که موفقیت آنها در گروی لذتجویی همسران از یکدیگر است

۱۰ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» ایجاد زمینه رشد برای همسر در پرتو آموزه‎های قرآن و عترت(ع) نیازمند پیش‎زمینه‎هایی از جمله توجه به نیازهای عاطفی و جنسی اوست.

متأسفانه برخی از مردان و زنان به دلایل مشغله‎های متعدد و خستگی حاصل از آن، از نیاز عاطفی همسرشان غفلت می‎کنند که  تداوم این بی‎توجهی عواقب غیر قابل جبرانی را برای زندگیشان در پی خواهد داشت. از سوی دیگر توجه به امر عاطفی و جنسی همسر، باعث جلب رضایت خداوند متعال می‎شود و زمینه را برای کسب توفیقات بیشتر مردان و زنان در زندگی فراهم می‎کند.

در این باره امام کاظم(ع) می‎فرمایند: بکوشید که وقت شما چهار بخش شود:

۱- «ساعتى براى مناجات با خدا؛ سَاعَهً مِنْهُ لِمُنَاجَاتِه‏ا»

۲-  «بخشى براى گذران زندگى و معاش؛ سَاعَهً لِأَمْرِ الْمَعَاش‏»

۳- «ساعتى براى همنشینى با برادران و افراد مطمئنى که شما را از عیوبتان آگاه ساخته و در دل خیرخواه شما هستند؛ سَاعَهً لِمُعَاشَرَهِ الْإِخْوَانِ الثِّقَاتِ وَ الَّذِینَ یُعَرِّفُونَکُمْ عُیُوبَکُمْ وَ یَخْلُصُونَ لَکُمْ فِی الْبَاطِنِ»

۴- ساعتى را نیز براى لذت بردن از حلال خود خلوت کنید که در پرتو این ساعت است که بر آن سه بخش دیگر توان مى‌‏یابید؛ سَاعَهً تَخْلُونَ فِیهَا لِلَذَّاتِکُمْ فِی غَیْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَهِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَات» ( تحف العقول، ص۴۱۰).

امام(ع) در این روایت شبانه‏‌روز فرد را به چهار بخش تقسیم کرده‏‌اند و توفیق ساعات مناجات با خداوند، کسب معیشت زندگی و نیز همنشینی با برادران دینی مطمئن را در گروی ساعت خلوت کردن با همسر معرفی کرده‎اند.

انتهای‎پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید