» سیاسی » «عدالت اجتماعی» را در شلوغی و رفت‌آمدهای انتخاباتی دریابید
سیاسی

«عدالت اجتماعی» را در شلوغی و رفت‌آمدهای انتخاباتی دریابید

۱۳ مهر ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،  ۲۰ تشکل‌ دانشجویی استان فارس  در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت کارگران کارخانه قند فسا، خواستار توجه مسئولان به موضوع عدالت اجتماعی شدند.

در این بیانیه تصریح شده‌است: آنچه که ما دانشجویان را بر آن داشت تا دست به نگارش این سطور بزنیم، خطری بود که در پس بحران‌های اقتصادی، موجب تهدید مقبولیت و حتی موجودیت نظام می‌شود. بحث بر سر نظام اسلامی است و نه دولت‌ها. چرا که بحران رکود در صنعت و تولید و تعطیلی کارخانه‌ها؛ تنها به سیاست‌های یک دولت یا دو دولت بازنمی‌گردد و مربوط به سیاست‌های کلی نظام در چهار دهه حیات جمهوری اسلامی می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با تکیه بر اصل ۴۴ در سال‌های اخیر، کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی دولتی از جمله آنهایی که در محدوده شهرها واقع شده‌اند به بخش خصوصی واگذار می‌شود. اما در مواردی که بخش خصوصی چشم طمع به زمین باارزش این واحدهای تولیدی در شهرها دارد؛ دستگاه‌ها را فروخته، کارخانه را با خاک یکسان کرده و سپس با شهرداری وارد معامله می‌شود. و این موضوع قابل انکار نیست که حتی اگر بخش خصوصی، درصدی پایین از زمین کارخانه را سهم خود کند، باز هم به ثروتی کلان دست یافته است. این سرنوشت که چند سالی است برای کارخانه‌های کشور حادث می‌شود را به هیچ عنوان برای کارخانه قند فسا نمی‌توان متصور شد.

ما دانشجویان نیز از این موضع مسئولان مبنی بر واگذاری مشروط کارخانه قند فسا حمایت می‌کنیم. قطعا و یقینا علاوه بر حفظ کاربری این واحد تولیدی و فعالیت دوباره آن، پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه به ویژه کارگران فصلی که اکنون بی هیچ حقوق و بیمه‌ای به حال خود رها شده‌اند، در صدر اولویت‌های شروط  واگذاری است. حدود ۱۸۰ کارگر فصلی، غالبا با سنی بالای پنجاه سال و سابقه‌هایی از ۱۵ تا ۲۵ سال در حالی که بیماری‌های جسمی فراوانی را از سال‌ها کار در شرایط سخت به جان دارند، این روزها بی‌هیچ مزد و مواجبی به حال خود رها شده‌اند لازم به یادآوری‌ست، در دیداری که ماه گذشته، نماینده ویژه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از کارخانه قند فسا و کارگران آن داشتند، ایشان بر وضعیت بحرانی کارگران فصلی این کارخانه واقف شده و قول پیگیری‌ و برطرف شدن مسائل کارگران را دادند.

برپایه این گزارش، ۲۰ تشکل دانشجویی در بیانیه خود پیشنهاد داده‌اند: پیش از واگذاری کامل کارخانه به بخش خصوصی، تاسیس یک شرکت تعاونی با حضور تمام کارکنان و بازنشستگان کارخانه و نیز سایر علاقه مندان و واگذاری سهام کارخانه به این شرکت است.مسلما آنها که خود ده‌ها سال رنج این کارخانه را به جان خریده‌اند، شایسته‌ترین افراد برای مدیریت این مجموعه‌اند اما در صورتی که چنین امری محقق نشود، گزینه بعدی واگذاری کارخانه به بخش خصوصی است. 

این گروه از دانشجویان در بیانیه خود از مسئولان خواسته‌اند که در شلوغی و رفت‌آمدهای انتخاباتی پیش‌رو، برای برقراری «عدالت اجتماعی» که به تعبیر شهید مطهری یکی از ارکان لازم برای استمرار انقلاب اسلامی است؛ تلاش کنند.

نام ۲۰ تشکل دانشجویی امضا‌کننده بیانیه مذکور به شرح زیر است:

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه فسا
مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز
انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد واحد شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز
تشکل دانشجویی امید ایران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
تشکل اسلامی سیاسی آفتاب واحد مرودشت
انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دولتی استهبان
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه هنر شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فسا
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید