» صفحه اصلی » شبکه‌های اجتماعی باید علمی شوند
صفحه اصلی

شبکه‌های اجتماعی باید علمی شوند

۱۲ بهمن ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برنامه “گفت و گوی علمی ” با موضوع ( بررسی ابعاد و مولفه های علم و فناوری جهت کسب مرجعیت علمی در کشور) با حضور زکیه مومن ، کارشناس علم و فناوری و ارتباط تلفنی با خسرو سلجوقی ، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران روانه آنتن شد.

سلجوقی در ارتباط تلفنی عنوان کرد : با توجه به نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات به سرعت می توان به مرجعیت علمی رسید چرا که با ابزارهای فناوری موجود می توان به ارجاع مقاله ها پی برد و میزان اعتبار آنها را مشخص کرد.

وی عنوان کرد : در سال های گذشته تعداد مقالات به عنوان درجه علم و فناوری مطرح می شد که در حال حاضر این مقیاس استفاده نمی شود. امروز حتی تعداد ارجاع نیز جزو اولویت ها  نیست بلکه درآمد حاصل از حق اختراعات و نوآوری اهمیت دارد و این موضوع در کشور ما مغفول مانده است.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت : شبکه های اجتماعی نباید تنها ابزاری برای انتقال مطالب سرگرم کننده و خنده دار باشند بلکه لازم است شبکه های اجتماعی علمی جایگاه خود را پیدا کنند همچنان که تعدادی از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از ابزارهای فناوری استفاده می کنند.

دکتر سلجوقی در ادامه بحث به محصولات ارگانیک اشاره کرد و گفت : در بحث ارگانیک، سازمان استاندار دارای دو بخش داخلی و بین المللی است.در بخش بین الملل چندین موسسه از کشورهای آلمان ، انگلیس ، ژاپن و … نمایندگی دریافت کرده اند و به نمایندگی از آن برندها و استاندارد کشور مذبور اقدام به ارزیابی می کنند.این موسسات هزینه های بالایی دارند و کشاورزان به آنها مراجعه نمی کنند مگر در محصولات خاص صادراتی. استاندارد داخلی یا برند ارگانیک در دولت قبلی ایجاد شد اما چون فرآیندی نبود به مرور زمان اعتماد مردم سلب شد.

در ادامه گفت و گو زکیه مومن تولید علم ، توسعه نظریه پردازی ، برقراری کرسی های آزاد اندیشی، ایجاد شبکه نخبگان برای تولید علوم انسانی و شبکه مدیریت تحقیقات جهت هماهنگی مرکز علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی را از عوامل مهم برای دستیابی به مرجعیت علمی دانست.

وی خاطر نشان کرد : باید یک نظام رتبه بندی برای پروژه های علمی تعریف شود تا پروژه های علمی بر اساس آن درجه بندی و سنجش شده و پژوهش ها براساس نقشه جامع علمی کشور تعریف شوند.

این کارشناس علم و فناوری با تاکید بر اینکه فعالیت های صورت گرفته کافی نیست ، گفت : در حال حاضر در دانشگاه ها کنترل پروژه ها صرفا به این دلیل است که عنوان ها یکی نباشد و هنوز نیاز سنجی پروژه ها به حد کافی صورت نمی گیرد.

منبع:رادیو گفتگو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید