» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی به روایت سفیر آمریکا
سینما و تئاتر

آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی به روایت سفیر آمریکا

۲۳ اسفند ۹۵ 0۰2

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی: مبارزات آیت‌الله کاشانی با آمریکا از دهه ۲۰ آغاز شد و در دوران نهضت ملی نفت به اوج خود رسید. این مبارزات تا حدی وسیع بود که «لوی هندرسن» سفیر آمریکا در ایران در گزارش خود به وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: «در ایران دو گروه سازشکار و افراطی وجود دارد. گروه سازشکار طرفدار همکاری با آمریکا است. آیت‌الله کاشانی و گروه افراطی تسلیم نظریات آمریکا نمی‌شوند و مخالف دخالت آمریکا هستند.»

هندرسن در مورد آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی نوشت: «یک عامل مزاحم در این جریان [نفت] مداخله کرده و مانع از حل قضیه نفت به نفع آمریکا شده است. این عامل مزاحم که مانع تسلیم ایران به نظریات بانک بین‌المللی و ادامه همکاری بین ایران و آمریکا شده، آیت‌الله کاشانی است.» وی همچنین اظهار کرد: «آیت‌الله کاشانی برای منافع آمریکا و دول غرب در ایران عنصر خطرناکی است.»

مجله‌ “نیوزویک” وابسته به مقامات وزارت خارجه‌ آمریکا نیز در خصوص آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی نوشت: «کاشانی با روش تند و خشونت‌آمیز خود تمام اقدامات مصلحانه‌ دکتر مصدق را در راه حل مسالمت‌آمیز مسأله‌ نفت عقیم گذاشته است، آیت‌الله کاشانی علاوه بر تنفر به انگلیسی‌ها با آمریکایی‌ها نیز کینه و دشمنی مخصوص دارد و مخالف هرگونه سازش بین ایران و دول غربی است»

انتهای پیام/
 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید