» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » رهبر انقلاب: پول می‌دهند تا با نام شیعه، به ام‌المؤمنین عایشه اهانت کنند
سینما و تئاتر

رهبر انقلاب: پول می‌دهند تا با نام شیعه، به ام‌المؤمنین عایشه اهانت کنند

۲۲ خرداد ۹۶ 1۰7

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، در شامگاه ۱۷ رمضان سال ۵۸ هجری، «عایشه بنت ابی‌بکر» ملقب به ام‌المؤمنین، سومین همسر پیامبر اعظم(ص) در ۶۷ سالگی درگذشت.

* توهین «شیعه انگلیسی» به همسر پیامبر(ص)

برخی مواضع تاریخی جناب عایشه بهانه‌ای بوده تا دشمنان وحدت شیعه و سنی آن را دستاویزی برای تفرقه‌افکنی قرار دهند. یکی از مشهورترین این اقدامات، در سال ۲۰۰۳ توسط طلبه‌ای به نام یاسرالحبیب (از مقلدان متعصب سید صادق شیرازی) صورت گرفت. او با توهین به همسر پیامبر(ص) توسط دولت کویت بازداشت و به ۱۵ سال زندان محکوم شد، اما پس از سه ماه مورد عفو قرار گرفت و به انگلستان گریخت.

او در انگلستان با حمایت این کشور چندین رسانه تندرو شامل روزنامه Shia newspaper، سایت القطره و شبکه‌های ماهواره‌ای فدک و صوت‌العتره را راه‌اندازی کرد تا گامی دیگر در راستای پروژه «تشیع انگلیسی» بردارد.

الحبیب هفت سال قبل (۱۷ رمضان ۱۴۳۱) در سالروز درگذشت جناب عایشه، در یک سخنرانی داغ با کلماتی رکیک بر ضد همسر پیامبر(ص) صحبت کرد که موج گسترده‌ای از تبلیغات علیه تشیع را به ارمغان آورد! او کتابی هتاکانه هم نوشته و در آن صحبت‌ها و تهمت‌های رکیک خود را تکرار کرده است!

*فتوای وحدت‌بخش و تاریخی آیت‌الله خامنه‌ای

گرچه علمای بزرگ شیعه در ایران، عربستان، عراق، لبنان و … کارهای یاسر الحبیب را رد می‌کردند، اما همچنان شبکه‌های وهابی او را نماد شیعه و کارهایش را براساس عقیده مکتب تشیع معرفی می‌کردند. سرانجام جمعی از علمای شهر احساء در عربستان، سوالی را در زمینه توهین به همسران پیامبر (ع) و مقدسات اهل سنت، خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح کردند و ایشان در پاسخ این کارها را حرام دانستند.

رهبر معظم انقلاب در پاسخ استفتاء اعلام کردند:

«اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد(ص)- می‌شود.»

این فتوا به سرعت در خبرهای جهان منتشر شد و جزء یکی از ۱۰ رویداد مهم دینی در سال ۲۰۱۰ شناخته شده. به وسیله این فتوا، آتش فتنه تا حدود زیادی خاموش شد تا جایی که رییس دانشگاه الازهر مصر گفت: با تمجید و خرسندی فتوای مبارک حضرت امام خامنه‌ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه یا تعرض به همسران رسول خدا(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می‌دهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است…

* احترام رهبر انقلاب برای «ام‌المؤمنین عایشه»

رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سفر خود به کرمانشاه (۲۰ مهر ۱۳۹۰) در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت این استان فرمودند: «در بعضی از کشورهای اسلامی مثل ریگ پول می‌ریزند برای اینکه در بین سنی‌ها اجتماع ضد شیعه درست کنند. این از این طرف؛ از آن طرف هم به یک گوینده‌ی به اصطلاح شیعی پول میدهند که در تلویزیون، به نام شیعه، ام‌المؤمنین عایشه را متهم کند، قذف کند، اهانت کند. روش‌ها این‌هاست. شما در مقابل این روش‌ها چه کار می‌کنید؟ سنی چه کار می‌کنی؟ شیعه چه کار می‌کنی؟ از کارهای این‌ها گول نخوریم. اختلاف برای آنها بیشترین و بزرگترین نعمت است.»

این واکنش رهبر معظم انقلاب مختص به آن برهه بود، ایشان خیلی قبل‌تر از طرح این مباحث هم نسبت به همسران پیامبر(ص) با احترام برخورد کرده‌اند.

این موضوع با جست‌وجو در سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به وضوح مشخص می‌شود که معظم‌له از سومین همسر پیامبر(ص) با احترام و با عبارت «ام‌المؤمنین عایشه» یاد کرده‌اند:

 

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید