» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» مقابل دوربین رفت + تصاویر
سینما و تئاتر

فیلم مستند داستانی «مالک اشتر» مقابل دوربین رفت + تصاویر

۲۵ تیر ۹۶ 1۰85

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، چندی است که تولیت عتبه عباسی(ع) نسبت به معرفی شخصیت‌های تراز اول جهان اسلام اقدام کرده که اولین آن‌ها حضرت ابوطالب(ع) بود. دومین اثر به معرفی حضرت خدیجه(س) اختصاص داشت و جدیدترین اثر تولیدی این آستان مقدس نیز فیلم «مالک اشتر نخعی» است.

این فیلم در قالب مستند داستانی با رویکرد تاریخی ساخته می‌شود که کارگردانی آن بر عهده «ازهر خمیس» از کشور عراق است و تهیه‌کنندگی و مدیریت فیلمبرداری آن را حیدر رحیمی بر عهده دارد و جمعی از عوامل ایرانی و عراقی طی آن با یکدیگر همکاری دارند.

فیلمبردای بخش‌های داستانی این کار طی یک هفته در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شد.

«حمیدرضا تاج دولتی» نقش مالک اشتر را در این فیلم ایفا کرده است.

این مستند داستانی ۴۵ دقیقه‌ای قرار است ماه آینده از شبکه‌های تلویزیونی کشور عراق پخش شود و پس از آن نیز از شبکه‌های فارسی‌زبان پخش خواهد شد.

 

 

بر اساس این گزارش، مالک بن حارث (متوفی ۳۹ قمری) مشهور به مالک اشتر نخعی از یاران ویژه و از فرماندهان لشکر امام علی(ع) در عراق بود. او مدتی والی کوفه و از مؤثرترین افراد در دعوت مردم به بیعت با امام علی(ع) بود و در دوران خلافت آن امام، در جنگ‌های جمل و صفین شرکت کرد.

امام علی(ع) او را به استانداری مصر منصوب و او را شمشیری از شمشیرهای خدا معرفی کرد و عهدنامه معروف مالک اشتر را به او نوشت. مالک قبل از رسیدن به مصر به شهادت رسید. فرزند او ابراهیم بن مالک اشتر از خونخواهان امام حسین(ع) و از یاران مختار ثقفی بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید